ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

شگفتی سونیک خارپشت در باکس آفیس

فیلم سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) عملکرد بسیار خوبی را در هفته ابتدایی اکرانش در باکس آفیس از خود نشان داد. این فیلم به پرفروش ترین فیلم اقتباس شده از بازی ویدیویی در هفته ابتدایی خود تبدیل شد. سال هاست که فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی عملا با شکست در جذب مخاطب رو به رو می شوند و فروش خوبی در باکس آفیس کسب نمی کنند. اما پس از آن که فیلم کارآگاه پیکاچو (Pokémon Detective Pikachu) سال پیش توانست به فروش جهانی ۴۳۳ میلیون دلار دست پیدا کند به نظر می آید که فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی در مسیر ساخت خوبی قرار گرفته اند. این فیلم همچنین توانست بازخورد بسیار خوبی از طرف منتقدان نیز کسب کند. پس از کسب این موفقیت ها بود که اعلام شد کمپانی وارنر بروز (Warner Bros.) در حال ساخت نسخه بعدی این فیلم می باشد.

موفقیت فیلم کارآگاه پیکاچو این امیدواری را به وجود آورد که سونیک خارپشت نیز یک اقتباس موفق دیگر از بازی های ویدیویی باشد و بتواند طرفداران را راضی نگه دارد. ناشر این فیلم یعنی کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) شدیدا نیاز داشت که این فیلم با فروش خوبی همراه شود. زیرا چند فیلم این کمپانی در سال ۲۰۱۹ کاملا دور از انتظارات ظاهر شدند. ابتدا تصور می شد که سونیک خارپشت در هفته ابتدایی اکران خود کمتر از کارآگاه پیکاچو فروش کند اما پس از عرضه همگان را شگفت زده کرد و رکورد جدیدی را در باکس آفیس ثبت نمود.

فیلم سونیک خارپشت در سه روز ابتدایی اکران خود فروش داخلی قابل توجه ۵۷ میلیون دلاری را کسب کرد. این رقم در تابستان سال گذشته برای فیلم کارآگاه پیکاچو ۵۴٫۳ میلیون دلار بود. در حال حاضر فیلم سونیک خارپشت فروش جهانی ۱۱۳ میلیون دلاری را به دست آورده است. بدین ترتیب تا بحال، سونیک خارپشت توانسته است از مبلغ صرف شده برای ساختش که ۹۵ میلیون دلار است عبور کند. از مقدار فروش این فیلم ۷۰ میلیون دلار آن را فروش داخلی و ۴۳ میلیون دلار دیگر را فروش جهانی آن تشکیل داده است.

فیلم های مورد انتظار بسیاری از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون در باکس آفیس عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند. از جمله این فیلم ها می توان به دولیتل (Dolittle) و پرندگان شکاری (Birds of Prey) اشاره کرد. حال به اهمیت عملکرد بسیار خوب سونیک خارپشت بیشتر پی می بریم. فیلم سونیک خارپشت فیلمی خانوداگی است که به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته است. همچنین تغییر کامل چهره سونیک پس از انتقادهای فراوانی که به آن شد نیز شاید یکی از دلایل اصلی این موفقیت خوب باشد. آنقدر برای سونیک همه چیز خوب به پیش رفت که تمام آثار منفی انتقادهای وارد شده به طراحی چهره اش کاملا از میان رفت. هیچ بعید نیست که با توجه به این موفقیت، پارامونت پیکچرز به سمت ساخت نسخه بعدی سونیک برود.

عملکرد بسیار ناامید کننده فیلم ترمیناتور: سرنوشت تاریک (Terminator: Dark Fate) و همچنین فیلم The Rhythm Section در باکس آفیس اندکی اوضاع را به کام کمپانی پارامونت پیکچرز تلخ کرد. اما حال و با فروش خوب سونیک خارپشت به نظر می آید شاهد ساخت نسخه های بعدی این فیلم در آینده ای نزدیک خواهیم بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی