ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

دکتر استرنج در انتقام جویان چه کرد؟

دکتر استرنج برای محافظت از سنگ زمان در مقابل تانوس مجبور بود ۱۴۰۰۰۶۰۵ بار زندگی کند، آینده را ببیند، بمیرد و بهترین آینده را انتخاب کند.

هشدار: اگر فیلم انتقام جویان: جنگ بی پایان و یا پایان بازی را ندیده ایم به شما پیشنهاد می کنیم برای لو نرفتن داستان فیلم از خواندن این مطلب خودداری کنید.

دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ تمامی ۱۴۰۰۰۶۰۵ حالت ممکن در انتقام جویان را پیش بینی کرده بود. او در جنگ بی پایان مجبور بود در تمامی این حالات زندگی کند و بمیرد. پس از تنها یک فیلم از دکتر استرنج و حضوری کوتاه در تور رگناروک، این شخصیت یعنی دکتر استرنج به یکی از کلیدی ترین نقش ها در انتقام جویان: جنگ بی پایان تبدیل شد. او که محافظ سنگ زمان است، اصلی ترین هدف تانوس محسوب می شد و قول داده بود برای محافظت از سنگ زمان از هیچ کاری دریغ نکند.

به همین دلیل بود که همه ما در سکانسی که دکتر استرنج سنگ زمان را به تانوس داد تا جان تونی استارک را نجات دهد، غافلگیر شدیم. اما مدت زیادی نگذشت که طرفداران شروع کردند به چیدن قطعات کنار هم تا دلیل این کار دکتر استرنج را بفهمند. پیش از این در انتقام جویان جنگ بی پایان، او ۱۴ میلیون بار به آینده سفر کرده بود تا راهی برای شکست تانوس بیابد. اما باید بدانید این سفر به زمان از دید دیگر شخصیت ها چند ثانیه بیشتر به نظر نمی رسید. اما برای دکتر استرنج این کار مساوی با ۱۴ میلیون بار زندگی کردن بود و او بود که فهمید تنها با نجات دادن جان تونی استارک می تواند دنیا را نجات دهد.

 کارگردانان انتقام جویان یعنی آنتونی و جو روسو به تازگی در مورد این جزییات با مجله ی وایرد به گفت و گو نشستند. استرنج قبلا در فیلم دکتر استرنج یک حلقه زمانی ساخته بود تا بتواند در زمان سفر کند که در ادامه در فیلم انتقام جویان جنگ بی پایان دوباره این مکانسیم را پیاده کرد تا بتواند آینده را ببیند. جو روسو در این باره توضیح داد که دکتر استرنج راهی نداشت جز این که در تمامی این حالات زندگی کند و بمیرد. همان طور که در فیلم دکتر استرنج مشاهده کردید او قبل از این که در هر کدام از این زندگی ها بمیرد باید این روند را تکرار و از اول شروع می کرد.

به همین خاطر بود که او هر دفعه که از این حالت ذهنی بیرون می آمد، قدرتش تقریبا به صفر می رسید و انرژی نداشت. و با توجه به تمامی احتمالات دراین ۱۴ میلیون بار زندگی، او مدت زمان بسیار زیادی را سپری کرد تا انتقام جویان: پایان بازی این گونه به اتمام برسد. اما از انجا که گذشتگان  در فیلم دکتر استرنج تاکید کرده اند که جادوگران نمی توانند زندگی پس از مرگ خود را ببینند، این بدان معناست که افرادی که به وسیله قدرت تانوس مردند، در اصل ناپدید شده بودند و یا دکتر استرنج حلقه زمانی دیگری برای دیدن آینده درست کرده بود و یا توانسته بود تمام احتمالات را ببیند.

درهرصورت سوال جالبی که برایمان پیش می آید این است که پیروزی مشابه دیگری هم وجود داشته که دکتر استرنج نتوانسته آن را ببیند. برای مثال اگر دکتر استرنج توسط قدرت تانوس با نیمی از دنیا کشته نشده باشد، پس ممکن است که در آینده اتفاقات دیگری  نظیر سکانس آزادی مرد مورچه ای توسط آن موش،رخ دهد که به پیروزی کامل و بی نقص انتقام جویان ختم شود! در چنین سناریویی مانند فیلم های بیوه سیاه پوش و رویا (ویژن) مرده باقی بماند، نمی تواند این آینده احتمالی را ببیند و این که آیا انتقام جویان جنگ را پیروز شده اند یا خیر. در هرصورت تمامی این ۱۴ میلیون پایان را دکتر استرنج می داند و از آن باخبر است و احتمالش هست که در نسخه های آینده ی فیلم دکتر استرنج بتوانیم این احتمالات را ببینیم. گذشته از این ها، او مجبور بود ۱۴ میلیون بار زندگی کند و بمیرد ( به غیر از هزاران بار مردن با دستان دورمامو)، بنابراین در اینده شاید او دوباره بتواند با انتقام جویان دیدار کند.

ترجمه: مسعود صادق زاده

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی