ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

شخصیت های ارباب حلقه ها

شخصیت های اصلی موجود در ارباب حلقه های تالکین را همه ما می شناسیم. اما کدامیک از آن ها را می توان باهوش ترین دانست؟ در مقاله امروز به پنج شخصیت از باهوش ترین شخصیت های سه گانه ارباب حلقه ها می پردازیم.

گیملی (با بازی جان ریس دیویس)

گیملی عمر طولانی و سختی را گذرانده است. او تنها دورفی است که جزء یاران حلقه می باشد. گیملی شاید مانند دیگر یاران حلقه از هوش عجیب و غریبی برخوردار نباشد اما هنگامی که صحبت از نبرد می شود وی یکی از باهوش ترین افراد است. همانطور که می دانید دورف ها قد و قامت کوتاهی دارند و گیملی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما آن ها توانایی بسیار زیادی در نبرد دارند و قادرند موجوداتی بسیار بزرگتر از قد و هیکل خود را در نبرد شکست دهند. همانطور که در سرتاسر سه گانه ارباب حلقه ها نیز این موضوع را می بینیم.

آراگورن (ویگو مورتنسن)

آراگورن شاید مردی با عمر جاودانه نباشد اما بسیار مردی شجاع و باهوش است. آراگورن از حس بویایی بسیار قوی برخوردار است. او بدین وسیله می تواند آنچه که دنبالش می گردد را از فاصله بسیار دور بو کند. در واقع هیچ کس در سه گانه ارباب حلقه ها چنین حس بویایی ندارد. اما این تنها خصوصیت او نیست. او فردی بسیار مهربان است و به همرزمان خود گوش می دهد و آن ها را درک می کند. چنین مشخصه هایی از یک فردی را در دنیای ارباب حلقه های تالکین به ندرت می توان یافت. به همین جهت می توانیم بگوییم که آراگورن با تمام این خصوصیت ها یکی از باهوش ترین افراد سه گانه ارباب حلقه ها است.

لگولاس (اورلاندو بلوم)

از هوش و درایت لگولاس در سه گانه ارباب حلقه ها به هیچ عنوان نمی توان چشم پوشید. علاوه بر قابلیت های بالقوه وی در نبرد او یک قابلیت بسیار کمیاب دیگر نیز دارد. او می تواند حضور منابع طبیعی را از فاصله های بسیار دور حس کند. چنین قابلیتی را هیچکس در این دنیای دوست داشتنی و فانتزی تالکین دارا نیست. بدین ترتیب او قوی ترین تیرانداز محسوب می شود. چراکه می تواند تیرهای خود را در جهت بادی که آن را حس می کند بیندازد! پس هیچ تیر او خطا نمی رود.

سارومان (کریستوفر لی)

قدرتمندترین جادوگر سه گانه ارباب حلقه ها بدون شک سارومان است. با اینکه او این قدرت را در راه شیطان استفاده  می کند اما باید قبول کنیم که بسیار باهوش نیز است. او ارتش بسیار عظیم اُرک ها را می سازد، نظم می دهد و درنظر دارد پلیدی ها را بر پاکی ها پیروز سازد. با اینکه او از شخصیت های منفی ارباب حلقه ها است اما بسیار باهوش است.

گندالف (ایان مک کلن)

با اینکه گندالف جادوگر، به اندازه دشمن خود، سارومان قدرتمند نیست اما هوش بسیار بیشتری از او دارد. گندالف برخلاف سارومان سرشار از نفرت نیست. او دوستدار پاکی هاست و از سارومان و شیطان سرزمین میانه به شدت متنفر است. او با هوش سرشاری که دارد قادر است از قدرت جادویی خود در راه های بسیار خلاقانه ای استفاده کند. به همین دلیل است که او رهبر یاران حلقه می باشد. حتی در بازه ای از سه گانه ارباب حلقه ها که از او به عنوان گندالف سفید یاد می شود او این جنبه هوشیاری خود را بیش از پیش نشان می دهد.   

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی