ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

لحجه هنری کویل در سریال ویچر

هرکسی که این روزها سریال پرطرفدار ویچر (The Wicther) را مشاهده می کند برایش سخت است تا لحجه هنری کویل (بازیگر نقش گرلت اهل ریویا، شخصیت اصلی) را تشخیص دهد. هنری کویل بازیگر انگلیسی این نقش محبوب، از لحجه ای که برای گرلت در این سریال انتخاب کرده است سخن می گوید.

ویچر شخصیتی برگرفته از مجموعه رمان فانتزی به همین نام اثر نویسنده لهستانی، آندژی ساپکوفسکی می باشد. ویچر طرفداران بسیار سرسختی دارد. پیش از این مجموعه ساخت نتفلیکس نیز سه نسخه بازی ویدیویی بسیار محبوب به همین نام (اقتباس شده از رمان های آندژی ساپکوفسکی) ساخته و عرضه شده بود. همین امر طرفداران دنیای فانتزی ویچر را دوچندان ساخت. سریال ویچر در دنیای قرون وسطایی رخ می دهد و داستان زندگی گرلت اهل ریویا، ینفر اهل ونگربرگ و شاهزاده سیریلا را دنبال می کند. فصل اول این سریال اقتباس از داستان های کوچک آندژی ساپکوفسکی است که پیش از وقایع اصلی رمان های ویچر رخ می دهند. در این فصل سعی بر این است که بینندگان با شخصیت های دنیای ویچر، پیشینه آن ها و اهدافشان آشنا شوند. نتفلیکس فصل اول این سریال مورد انتظار را در اواخر دسامبر ۲۰۱۹ به صورت اختصاصی منتشر کرد.

هنری کویل در مصاحبه با رسانه The Wrap از انتخاب خویش برای لحجه گرلت گفت:

«از لحاظ وجود افسانه ها، تغییرات بسیار زیادی نسبت به کتاب ها در این سریال رخ داده است. محدوده اختیارات در ساخت این سریال بسیار زیاد است. من به شخصه همانند تمامی بازیگران سریال ویچر این اجازه رو داشتم که عملکرد خودم رو روی شخصیتی که در اون نقش آفرینی می کردم پیاده کنم. در کتاب هم لحجه ریویایی وجود دارد. به عنوان مثال شما وقتی انگلستان رو درنظر می گیرید، مشاهده می کنید که در بسیاری از بخشهای کوچکی که مردم زندگی می کنند لحجه های مختلفی دارند. دنیای ویچر نیز خیلی به این مورد شبیه است.»

هنری کویل در ادامه توضیح داد:

«بنابراین برای من اینطور بود که باید لحجه ای برای گرلت انتخاب می کردم که وی را آنطور که در کتاب ها توصیف شده است نشان دهم.»

در بازی های ویدیویی ویچر شاهد آن هستیم که گرلت با لحجه ای امریکایی صحبت می کند. اما سریال ویچر از بازی ها نسبت به کتاب های آن وفادار تر است. در مصاحبه ای که هنری کویل انجام داده بود شاهد آن بودیم که او خیلی برای ایفای نقش گرلت فکر و تمرین کرده است. اما این نکته را نیز بدانید که درست است که نام وی گرلت اهل ریویا است اما گرلت اصالتا اهل ریویا نیست! او بعدها این نام را برای خود انتخاب کرد.

نتفلیکس تایید کرده است که فصل دوم ویچر نیز در سال ۲۰۲۱ از راه خواهد رسید. آنطور که پیداست طرفداران از فصل اول آن بسیار ابراز رضایت کرده اند. اما منتقدان نقدهایی را بر این سریال وارد می دانند. در حال حاضر سریال ویچر از پربازدیدترین سریال های شبکه ای آنلاین است. به نظر می آید سریال ویچر نیز همانند سریال فوق العاده بازی تاج و تخت سال ها مهمان بینندگان آن باشد.   

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی