ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ایوا

چیزی بیشتر از یک سده است که سینما جای پای خود را به عنوان هنری مخاطب‌پسند و باارزش در میان هنرها محکم‌ کرده‌ و در این مدت هنرپیشه‌های بیشماری نقش‌آفرینی قهرمان‌ داستان‌ها را بر عهده گرفته‌‌اند. اما جالب است بدانید به رغم اینکه سینمای اکشن و پر زد و خورد کارنامه‌ای قدیمی و درخشان دارد، سالیان سال در فیلم‌های پر زد و خورد خبری از هنرپیشه‌های زن نقش‌اول نبود. در‌واقع اولین بار در سریال «آنی اوکلند» (Annie Oakley )، محصول ۱۹۵۴ میلادی، نقش‌اول این مجموعه بر عهده هنرپیشه زن واگذار شد. اما در چند دهه اخیر ورق برگشته و مدتی است که فیلم‌های اکشن با هنرپیشه‌های نقش‌اول زن، به فروش چشمگیری دست پیدا می‌کنند. به این نکته‌ها اشاره کردیم تا به فیلم «اِیوا» (AVA)، محصول ۲۰۲۰، برسیم. این فیلم یکی دیگر از فیلم‌هایی است که نقش‌اول داستان بر عهده زنی بزن‌بهادر واگذار شده و با توجه به تبلیغاتی که از این فیلم دیدیم، با فیلمی جنایی و پر زد و خورد طرف هستیم. در نتیجه در ادامه با هم به داستان و ماجرای «ایوا» اشاره می‌کنیم و نگاهی به هنرپیشه‌ها و عوامل این فیلم می‌اندازیم.

داستان فیلم ایوا

قاتلین زن در دنیای هالیوود جذابیت‌ خاصی دارند و فیلم «ایوا»، با داستان زنی قاتل و بی‌رحم سروکار داریم که حاضر است برای چند مشت دلار، مثل آب خوردن جان انسان‌ها را بگیرد. نقش این قاتل بی‌رحم برعهده «جسیکا چستین» ( Jessica Chastain)، نامزد جایزه اسکار، واگذار شده است. «ایوا» قاتلی بی‌رحم است که با دریافت مبالغ گزاف، اهداف از پیش‌ مشخص‌شده‌ای که سازمان‌های آدم‌کشی برای وی تعیین کرده‌‌اند را بدون اینکه اثری از خود به جای بگذارد، با سنگدلی‌ تمام از بین می‌برد.

در این بین یکی از ماموریت‌های «ایوا» با موفقیت انجام نمی‌شود و این قاتل بی‌رحم به دردسر می‌افتد. در نتیجه سازمان‌های آدم‌کشی به این فکر می‌افتند که «ایوا» به مهره‌ای سوخته تبدیل شده و بهتر است هر چه سریع‌تر از سر راه برداشته شود. اینجا است که هیجان و اضطراب فیلم افزایش پیدا می‌کند و «ایوا» در این فیلم از شکارچی، به شکار تبدیل می‌شود و چاره‌ای ندارد تا برای نجات جان خودش از هیچ کاری فروگذار نکند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت ایوا

برای شما از حضور «جسیکا چستین» زیبارو در «ایوا» گفتیم، اما این فیلم به لحاظ فهرست هنرپیشه‌های ترازاول، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و «کالین فالر» (Colin Farrell)، هنرپیشه ایرلندی و «جان مالکوویچ»، بازیگر کهنه‌کار در فیلم حضور دارند. در ابتدا قرار بود «متیو نیوتِن» (Matthew Newton)، کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد، اما پس از مدتی اعلام شد که کارگردانی «ایوا» به «تِیت تِیلور» واگذار شده است. اگر اهل فیلم‌های جنایی و پرتعلیق باشید، حتماً فیلم «دختری در قطار» (The Girl on the Train) به کارگردانی «تیت تیلور» را دیده‌اید و به خوبی در جریان هستید که این کارگردان با ساخت فیلم‌های هیجان‌انگیز غریبه نیست. نگارش فیلمنامه «ایوا» به «متیو نیوتن» واگذار شده و از آنجایی که آثار هیجان‌انگیزی را در کارنامه «نیوتن» دیده‌ایم، باید انتظار داشت که در این فیلم نیز با اثری خوش‌ساخت و هیجان‌انگیز طرف باشیم.

در مجموع پیشنهاد می‌‌کنیم اگر از طرفداران «جسیکا چستین» هستید، بدون شک هنرنمایی این هنرپیشه زیبارو در «ایوا» شما را راضی نگه خواهد داشت. اگر هم به داستان‌های هیجان‌انگیز و فیلم‌هایی پر زد و خورد علاقه دارید که نقش‌اول این فیلم‌ها به هنرپیشه زن واگذار شده است، «ایوا» قطعاً به یکی از فیلم‌های محبوب شما تبدیل خواهد شد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی