ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تل‌ماسه

طرفداران سینمای علمی تخیلی مدت‌های زیادی است که چشم‌انتظار اکران فیلم تل‌ماسه (Dune)، هستند. اگر اهل مطالعه آثار علمی تخیلی باشید، حتماً کتاب تل‌ماسه را خوانده‌اید. این کتاب در سال ۱۹۶۵ توسط فرانک هربرت نگاشته شد. از آن زمان تاکنون تل‌ماسه به عنوان پرفروش‌ترین کتاب علمی تخیلی در تاریخ به حساب می‌آید. کاملاً‌ مشخص است که ساخت فیلمی از کتابی با چنین اعتباری شرایط را برای فروش آن تضمین می‌کند. خوشبختانه مراحل ساخت فیلم تل‌ماسه به پایان رسیده و شاهد اکران یکی از مهم‌ترین آثار سینمای علمی تخیلی هستیم. به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به داستان تل‌ماسه می‌اندازیم و فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم تل‌ماسه از چه قرار است؟

در همین ابتدا اجازه دهید به این نکته اشاره کنیم که تاکنون آثار سینمایی و تلویزونی مختلفی با نام تل‌ماسه ساخته شده‌اند. یکی از معروف‌ترین این آثار، فیلم تل‌ماسه، محصول سال ۱۹۸۴، بود. این فیلم را دیوید لینچ، کارگردان مطرح هالیوود ساخت و به رغم هزینه‌های سرسام‌آور و هنرپیشه‌های ترازاول، به اثری شکست‌خورده تبدیل شد. فیلم تل‌ماسه که اکنون از آن صحبت می‌کنیم محصول ۲۰۲۱ است. این فیلم در آینده‌ای بسیار دور در سیاره‌ای خیالی با نام آراکیس روایت می‌شود. این سیاره طبیعتی بیابانی دارد و بدون آب‌و‌علف است. در کنار این طبیعت بی‌رحم، در آراکیس ماده‌ای بسیار باارزشی وجود دارد. این ماده با خاصیت‌های عجیب دارویی، توانمندی‌های خاصی به انسان‌ها می‌دهد. به همین دلیل خاندان‌های مختلف از تمامی سیاره‌ها بر سر بدست آوردن این ماده در آراکیس نبرد دارند. در این بین خاندانی با نام آتریدیس، از جانب امپراتور مسئولیت استخراج این ماده گران‌بها را ر عهده می‌گیرد. در این خاندان پسری با نام پاول آتریدیس وجود دارد که اهالی آراکیس از وی به عنوان نجات‌دهنده یاد می‌کنند. حضور خاندان آراکیس در تل‌ماسه، به مذاق خاندان هارکونن، رقیب آتریدیس خوش نمی‌آید. این شرایط زمینه را برای نبردی مرگ‌بار در آراکیس فراهم می‌کند. در کنار نبرد میان این ۲ خاندان بزرگ، ماجراهای دیگری نیز اتفاق می‌افتد تا داستان فیلم‌ تل‌ماسه روایتی پرهیجان‌ و نفس‌گیر را پیش روی مخاطب قرار دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم تل‌ماسه

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که تل‌ماسه به لحاظ فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم چیزی کم‌و‌کسر ندارد. سکان ساخت این اثر در دستان توانمند دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)، قرار دارد. فیلم‌های سیکاریو، ورود و بلید رانر ۲۰۴۹ از مهم‌ترین آثار دنی ویلنوو به حساب می‌آید. جالب است بدانید فیلم ورود برای دنی ویلنوو جایزه اسکان بهترین کارگردانی را نیز به ارمغان آورد. تیموتی شالامی، هنرپیشه خوش‌تیپی که چندین جایزه اِمی را در کارنامه‌اش دارد، نقش اول فیلم تل‌ماسه را بر عهده گرفته است. ربکا فرگوسن، دیگر هنرپیشه زیبارویی که هنرنمایی‌های وی را در فیلم ماموریت غیرممکن دیده‌ایم نیز دیگر هنرپیشه معروف تل‌ماسه به حساب می‌آید. جاش برولیندر، اسکار آیزاک، جیسون موموآ و دیوید بابیستا از دیگر چهره‌های سرشناس فیلم تل‌ماسه شناخته می‌شوند. از فهرست بلندوبالای هنرپیشه‌های این فیلم که بگذریم، به هانس زیمر می‌رسیم که ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده گرفته است. با توجه به فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم تل‌ماسه، می‌توان گفت این اثر به لحاظ چهره‌‌های سرشناس چیزی کم‌و‌کسر ندارد. با این حساب انتظار داریم با یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی چند سال اخیر روبه‌رو باشیم.

در مجموع باید گفت اگر اهل فیلم‌های علمی تخیلی هستید، فیلم تل‌ماسه همانند گنجی کمیاب در فهرست فیلم‌های ۲۰۲۱ خودنمایی می‌کند. حتی اگر به فیلم‌های علمی تخیلی علاقه ندارید، باز هم به شما قول می‌دهیم داستان جذاب و صحنه‌های مهیج این فیلم، تماشای تل‌ماسه را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما تبدیل کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی