ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جنایات آینده

دیوید کراننبرگ، کارگردان سرشناسی است که فیلم‌های متفاوتی می‌سازد. بسیاری از منتقدین وی را به عنوان کارگردانی بی‌پروا می‌شناسند که موضوعاتی جدید را دستمایه ساخت فیلم‌ می‌کند. این کارگردان که تاکنون آثاری مانند اسکنرها، عنکبوت، قول‌های شرقی و سابقه خشونت را از وی دیده‌ایم، در ۲۰۲۲ فیلمی روانه سالن‌های سینما کرده که داستانی متفاوت و عجیب‌و‌غریب دارد. این فیلم با نام جنایات آینده (Crimes of the Future) اکران شده است. فیلم جنایات آینده در کنار داستانی متفاوت و خاص،‌ هنرپیشه‌های ترازاولی دارد. سینمای کراننبرگ، سینمای خاصی است و طرفداران منحصربه‌فردی دارد. به همین دلیل بعضی‌ها از این آثار خوششان نمی‌آید و عده‌ای دیگر طرفدار دوآتشه فیلم‌های کراننبرگ هستند. با این حال باید اعتراف کرد از آنجایی که کراننبرگ چندین جایزه مطرح بین‌المللی در کارنامه‌ش دارد، به راحتی نمی‌توان از کنار فیلم‌های جدید این کارگردان کانادایی گذشت. به همین منظور اکران فیلم جنایات آینده را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه با هم نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در پایان نیز هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم جنایات آینده را بررسی می‌کنیم.

معرفی داستان فیلم جنایات آینده

برای معرفی داستان این فیلم باید نگاهی به نظریه فرگشت (تکامل) بیندازیم. بر اساس این نظریه، جانداران در طول نسل‌های متوالی تغییر می‌کنند. فرگشت بسیار کند انجام می‌شود، در نتیجه انسان با عمر کمی که نسبت به تاریخ حیات دارد، به‌راحتی متوجه این فرایند نمی‌شود. بر اساس این نظریه، اندام‌های حیاتی و ظاهر انسان‌ها در طول میلیون‌ها سال تغییر کرده است. نظریه فرگشت طرفداران خاص خودش را دارد و علم نوین بر پایه این نظریه حرکت می‌کند. اکنون اجازه دهید برگردیم به داستان فیلم جنایات آینده. در این فیلم انسان‌ها فرگشت جدیدی را تجربه می‌کنند. انسان‌های این فیلم به دنبال تغییراتی که در بدن آن‌ها ایجاد شد، دیگر درد را حس نمی‌کنند.

به دنبال این شرایط، عمل‌های جراحی زیبایی شکلی وحشیانه به خود گرفته و انسان‌های این فیلم از جراحی و بریدن اعضا بدن لذت می‌برند. این شرایط به گونه‌ای در بین مردمان این فیلم طبیعی شده که عمل‌های جراحی را به عنوان آثار هنری می‌بینند. از طرف دیگر هنرمندی که توانایی ایجاد ارگانهای جدید و ناشناخته‌ای را در بدنش دارد، به همراه همکارش که بر روی ارگان‌های داخلی بدن خالکوبی می‌کند، با افراد جدیدی آشنا می‌شود که به جای غذای معمولی، پلاستیک می‌خورند. داستان فیلم جنایات آینده به اندازه‌ای عجیب‌و‌غریب است که ممکن است در نگاه اول جذب آن نشوید. این فیلم‌ صحنه‌های حال‌به‌هم‌زنی دارد که احتمالاً نظر مخاطبان احساساتی را جذب نمی‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم جنایات آینده

برای شما گفتیم که فیلم جنایات آینده داستانی عجیب‌وغریب دارد. این داستان را هنرپیشه‌های ترازاولی روایت می‌کنند. ویگو مورتنسن که خاطره خوبی از هنرنمایی وی در مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها دارد، نقش اول فیلم جنایات آینده را بر عهده گرفته است. لئا سیدو زیبارو نیز نقش مکمل زن ویگو مورتنسن را ایفا کرده است. در کنار این هنرپیشه‌های درجه‌یک۷ کریستن استوارت نیز حضور دارد. فیلمنامه جنایات آینده را دیوید کراننبرگ نوشته و کارگردانی این اثر را انجام داده است.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران دیوید کراننبرگ هستید و با سبک‌وسیاق فیلمسازی این کارگردان مطرح آشنایی دارید، تماشای فیلم جنایات آینده انتخاب مناسبی برای شماست. با این حال با توجه به صحنه‌های دلخراشی که در جنایات آینده به تصویر کشیده می‌شود، تماشای این اثر ممکن است مخاطبان حساس را آزرده‌خاطر کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی