ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جولت

کیت بکینسیل زیبارو در مجموعه فیلم‌های دنیای مردگان ( Underworld film series)، حسابی خوش درخشید. موفقیت‌ این فیلم‌ها باعث شده تا از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ تقریباً هر یکی دو سال یک‌بار، نسخه‌ای جدید از فیلم‌های دنیای مردگان را ببینیم و چشممان به جمال بکینسیل روشن شود. از آنجایی که هر آغازی را پایانی هست، فیلم‌های دنیای مردگان نیز به پایان رسید تا طرفداران این هنرپیشه زیبارو از نعمت تماشای هنرنمایی‌ وی در آثار پرزدوخورد محروم شود. خوشبختانه این رویکرد در ۲۰۲۱ به پایان رسید و بکینسیل یک‌بار دیگر با فیلمی اکشن چشم و دل هواداران را روشن کرد. این فیلم «جولت» (Jolt) نام دارد و اثری در سبک کمدی اکشن به حساب می‌آید. اکران فیلم جولت را به فال نیک می‌گیریم تا با هم نگاهی به ماجرای جدیدترین اثر کیت بکینسیل بیندازیم و با عوامل ساخت این فیلم آشنا شویم.

داستان فیلم جولت

کیت بکینسیل در نقش دختری جوان با نام لیندی در فیلم جولت حاضر می‌شود. این دختر به رغم سن کمی که دارد، سختی‌های زیادی کشیده و مادری معتاد و پدری الکلی دارد. بزرگ‌ شدن لیندی در چنین خوانده‌ای وی را به دختری سرسخت و غیرقابل کنترل تبدیل کرده است. اطرافیان او را دختری نابوده کننده می‌دانند که به راحتی نمی‌توان با وی کنار آمد. خشم این دختر به اندازه‌ای غیرقابل کنترل است که پزشکان جلیقه‌‌ای الکتریکی را به وی پیشنهاد می‌کننند.

این جلیقه با فشردن دکمه‌ای فعال می‌شود و جلوی خشم لیندی را می‌گیرد. در این بین لیندی با پسری آشنا می‌شود و به دنبال اتفاق‌های ناخوشایندی، این پسر به قتل می‌رسد. لیندی بخت‌برگشته توسط پلیس به عنوان مظنون شناخته می‌شود و تحت‌ تعقیب قرار می‌گیرد. اینجاست که خشم لیندی فوران می‌کند و به دنبال اثبات بیگناهی خود و پیدا کردن قاتلان اصلی پسری که دوست داشت، وارد ماجراهای پرهیجان می‌شود.

عوامل ساخت و هنرپیشه‌های فیلم جولت

در کنار کیت بکینسیل که هنرپیشه نقش‌اول فیلم جولت به حساب می‌آید، جای کورتنی، هنرپیشه خوش‌تیپ و بلندوبالای استرالیایی در جولت ایفای نقش کرده است. استنلی توچی دیگر هنرمندی است که نقش‌آفرینی چشمگیری از وی را در فیلم جولت می‌بینیم. از فهرست هنرپیشه‌های جولت که بگذریم به کارگردان این اثر می‌رسیم.

تانیا وِکسلِر، سکان کارگردانی فیلم جولت را در اختیار گرفته است. پیش از این فیلم‌های پیدا کردن شمال، هیستِریا و بوفالود را از این کارگردان دیده‌ایم. در میان این فیلم‌ها، هیستریا مهم‌ترین اثر تانیا وکلسر به حساب می‌آید. به این ترتیب می‌توان گفت با توجه به آثاری که تاکنون از تانیا وکسلر دیده‌ایم، انتظار می‌رود جولت فیلم هیجان‌انگیزی باشد. نگارش فیلمنامه جولت را اسکات واسکا بر عهده گرفته است. از این فیلمنامه‌نویس تاکنون اثر درخشانی ند‌یده‌ایم، در نتیجه باید دید عوامل ساخت و هنرپیشه‌های فیلم جولت تا چه اندازه توانسته‌اند داستان این اثر را جذاب نشان دهند.

در مجموع باید گفت از آنجایی که مدتی است فیلم اکشنی از کیت بکینسیل ندیده‌ایم، بدون شک فیلم جولت به اثری محبوب میان طرفداران این هنرپیشه زیبارو تبدیل خواهد شد. از طرف دیگر با توجه به فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم جولت، این فیلم بدون شک طرفداران آثار اکشن را نیز راضی نگه می‌دارد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی