ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم دیشب در سوهو

علاقه‌مندان سبک وحشت روانشناختی به‌خوبی می‌دانند که فیلمسازی در این سبک کار چندان ساده‌ای نیست. به همین دلیل در هر سال فیلم‌های کمی با این سبک روانه سالن‌های سینما می‌شود. از طرف دیگر در میان این فیلم‌ها، کمتر پیش می‌آید با فیلم درست‌و‌درمانی در سبک وحشت روانشناختی روبه‌رو باشیم. در این بین اخیراً‌ شاهد اکران فیلم دیشب در سوهو (Last Night In Soho)، بودیم. این فیلم در کنار کارگردان، هنرپیشه‌های طرازاولی هم دارد. از آنجایی که فیلم‌های زیادی در سبک وحشت روانشناختی ساخته نمی‌شود، اکران فیلم دیشب در سوهو را به فال نیک می‌گیریم تا با هم ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است.

داستان فیلم دیشب در سوهو

داستان فیلم دیشب در سوهو در اولین نگاه شبیه به آثاری است که در آن‌ها به ماشین زمان پرداخته می‌شود، اما پس از ادامه فیلم، لایه‌های بیشتری از داستان باز می‌شود تا دیشب در سوهو داستانی در سبک وحشت روانشناختی پیش روی مخاطب قرار دهد. این فیلم داستان دختری با نام الویز (Eloise)، را روایت می‌کند. نقش الویز در فیلم به توماسین مک‌کنزی واگذار شده است. اگر به یاد داشته باشید همین چند وقت پیش از توماسین مک‌کنزی نقش‌آفرینی چشمگیری در فیلم جوجو خرگوشه شاهد بودیم. الویز در فیلم دیشب در سوهو، دختر جوانی است که علاقه زیادی به حضور در صنعت مدلینگ دارد. با این حال این دختر حسس ششم مرموزی دارد و این احساس وی را در مسیری عجیب‌و‌غریب قرار می‌دهد. به دنبال اتفاق‌های عجیبی،‌ الویز از لندن در سال ۱۹۶۶ سر در می‌آورد. در کمال تعجب متوجه می‌شود که در کالبد دختری با نام سندی (Sandie)، قرار گرفته است. نقش سندی به آنیا تیلور جوی، دیگر هنرپیشه خوش‌آتیه و زیباروی هالیوودی واگذار شده است. چند وقت پیش مینی‌سریال گامبی‌ وزیر را با هنرنمایی آنیا تیلور جوی دیدیم. زمانی که الویز به طرز عجیبی به دهه ۶۰ میلادی منتقل شده و در کالبد سندی قرار دارد، وارد رابطه‌ای عاشقانه می‌شود و در جریان زندگی یکی از الهه‌های مدلینگ در دهه ۶۰ قرار می‌گیرد.

اینجاست که داستان رنگ دیگری پیدا می‌کند و اتفاق‌های هیجان‌انگیز و مرموزی برای شخصیت‌های این فیلم رخ می‌دهد. داستان فیلم دیشب در سوهو به‌خوبی توانسته بار سنگین یک اثر روانشناختی را به مخاطب منتقل کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم دیشب در سوهو

همان‌گونه که اشاره کردیم آنیا تیلور جوی و توماسین مک‌کنزی، ستاره‌های زیبارو و پرفروغ فیلم دیشب در سوهو به حساب می‌آیند. در کنار این هنرپیشه‌های پرطرفدار، مت اسمیت، دیانا ریگ، ترنس استامپ و ریتا تاشینگهم نیز در فیلم دیشب در سوهو هنرنمایی کرده‌اند.

سکان کارگردانی این فیلم در دست‌های ادگار رایت قرار دارد. سه گانه‌ فیلم‌های طعم کورونتو از آثار معروف ادگار رایت است. با این حساب با توجه به سابقه‌ای که از ادگار رایت سراغ داریم، انتظار می‌رود در فیلم دیشب در سوهو نیز این کارگردان جوان و خوش‌ آتیه، هوادارانش را ناامید نکند. کریستی ویلسون، نگارش فیلمنامه این اثر را به همراه ادگار رایت بر عهده داشته است. نکته‌ دیگری که درباره فیلم دیشب در سوهو جالب به نظر می‌رسد، موسیقی این فیلم است. تنظیم موسیقی فیلم دیشب در سوهو به استیون پرایس واگذار شده است. جالب است بدانید این موسیقیدان در کارنامه‌اش جایزه اسکار را یدک می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت با توجه به فهرست بلندوبالای هنرپیشه‌‌های این اثر و داستان جالبی که روایت می‌کند، با فیلمی روبه‌رو هستیم که لحظه‌های پرهیجانی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. تماشای فیلم دیشب در سوهو به علاقه‌مندان آنیا تیلور جوی و توماسین مک‌کنزی پیشنهاد می‌شود. طرفداران فیلم‌هایی با سبک وحشت روانشناختی نیز بدون شک از تماشای این اثر لذت می‌برند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی