ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مادران موازی

علاقه‌مندان سینمای اسپانیا، پدرو آلمودوار را کاملاً می‌شناسند. این کارگردان با فیلم همه چیز درباره مادرم، محصول ۱۹۹۹، برای خودش در دنیای سینما اسم‌و‌رسمی دست‌و‌پا کرد. آخرین فیلم پدرو آلمودوار در سال ۲۰۱۹ با نام درد و شکوه (Dolor y gloria)، اکران شد. از آن زمان تاکنون طرفداران این سینماگر اسپانیایی منتظر اثر جدیدی از وی هستند. این اتفاق در سال ۲۰۲۱ رخ داد. به تازگی شاهد اکران فیلم جدیدی از آلمودوار با نام مادران موازی (Parallel Mothers)، هستیم. این فیلم در کنار کارگردانی سرشناس، هنرپیشه‌های خوش‌آوازه‌ای هم دارد. از آنجایی که تجربه ثابت کرده فیلم‌های آلمودوار عموماً جذاب و تماشایی از آب در میایند. در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم مادران موازی میندازیم. در انتها نیز عوامل و هنرپیشه‌های این فیلم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم مادران موازی

همان‌گونه که از نام این فیلم پیداست، داستانی جالب از زندگی ۲ مادر را روایت می‌کند. در این فیلم پنه‌ لوپه کروز نقش مادری را بر عهده دارد که ناخواسته باردار شده است. شریک زندگی این زن تمایلی ندارد بچه‌دار شود. این مادر در فیلم با نام جنیس شناخته می‌شود. جنیس در بیمارستان با زنی جوان آشنا می‌شود. این زن نیز چشم‌انتظار فرزندی است. این مادر جوان، بر خلاف جنیس تمایلی به بچه‌دار شدن ندارد. با این حال فرزند هر ۲ مادر به دنیا می‌آید. این دو مادر در برابر مشکلات بزرگ‌کردن بچه قرار می‌گیرند. مسئولیت سنگین مادری چیزی است که هر ۲ مادر تعامل خوبی با آن ندارند. با این حال داشتن فرزند، احساسی متقابل میان این ۲ مادر ایجاد می‌کند. به لطف این شرایط داستانی درام و جذاب پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. فیلم مادران موازی به لطف داستان قوام‌یافته، کارگردانی سرشناس و بازیگرانی طرازاول توانسته نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم مادران موازی

همان‌گونه که اشاره کردیم پنه لوپه کروز نقش اول فیلم مادران موازی را بر عهده دارد. از آنجایی که فیلم بدی در بین آثار این هنرپیشه زیبارو سراغ نداریم، انتظار می‌رود فیلم مادران موازی نیز به اثری درخشان در کارنامه پنه لوپه کروز تبدیل شود. از طرف دیگر میلِنا اسمیت نقش بازیگر زن مکمل این فیلم را ایفا کرده است. از آنجایی که با فیلمی مادرانه روبه‌رو هستیم، انصافاً باید اعتراف کرد میلنا اسمیت به خوبی توانسته نقش مقابل پنه لوپه کروز را ایفا کند. پدرو آلمودوار سکان کارگردانی این اثر را در اختیار گرفته است. طبق روالی که از آلمودوار سراغ داریم، این هنرمند طرازاول نگارش فیلمنامه مادران موازی را هم انجام داده است.

در مجموع باید گفت طرفداران سینما اسپانیا پدرو آلمودوار را به‌خوبی می‌شناسند و با خیال راحت پای تماشای فیلم‌های جدید این کارگردان می‌نشینند. داستان درام این فیلم، مادران موازی را به انتخاب مناسبی برای طرفداران فیلم‌های خانوادگی تبدیل کرده است. بدون شک علاقه‌مندان پنه لوپه کروز نیز از تماشای فیلم مادران موازی لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی