ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

چگونه جهان را به حال خود رها کنیم

world 2

هنگامی که کارگردان فیلم “جاش فاکس” پس از تأمل بسیار متوجه می شود که نمی توان راه حل آسیب های محیط زیستی را در حیاط پشتی خانه اش بیابد، تصمیم می گیرد تا به دور دنیا سفر کند و با جوامعی که در حال حاضر با اثرات وخیم تغییرات آب و هوایی مواجهه هستند، ارتباط برقرار کند . آنچه او در آن جا می یابد، ترکیب و مجموعه ای پیچیده از تراژدی ها و الهامات برداشته شده از راه های مختلفی است که تغییرات آب و هوایی، سیستم های ارزشی ما انسان ها را تحت تاثیر خود قرار می دهند.”چگونه جهان را به حال خود رها کنیم” تصویری تامل برانگیز از وضعیت تغییرات آب و هوائی ارائه می دهد. همچنین این فیلم به مطالعه و بررسی این که چرا انسان را می توان یک “بازمانده” نام برد و نیز این که چه چیز باعث خلاقیت و انعطاف پذیری او میشود، به طور جدی می پردازد.

world 6

فیلم حتی قبل از آن که آغاز شود با کمک عنوان دوپهلوی آن به مانند عناوین فیلم های کوبریک خبر از آخرالزمان می دهد. فاکس در این فیلم نشان می دهد چگونه این انسان های کوچک در برابر طبیعت بزرگ، هنوز هم در حال تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند. در قسمتی از فیلم، فاکس با گروهی از نمایندگان جزایر کوچک اقیانوس آرام به عنوان “رزمندگان آب و هوا” متحد می شود و در تلاش آنها برای برای مختل کردن حمل زغال سنگ از بندرِ نیوکاسلِ استرالیا با مسدود کردن خروجی آن توسط ناوگانی از انواع قایق های کوچک از وانواتا  همراه می شود که این سکانس یکی از سکانس های مثبت فیلم به شمار میرود. هیچ شکی نیست که افرادی که فاکس آن ها را برای فیلم خود دست چین کرده است، شایسته توجه دوربین او هستند، اما نتیجه را میتوان بیشتر به عنوان “فرصتی فوق العاده، اما تلف شده” حساب کرد و شاید بتوان گفت کارگردان نتوانسته در نهایت فیلمی کاملا منسجم ارائه دهد.

تماشای این مستند زیست محیطی ۲۰۱۶ جذاب را به تمامی علاقه مندان به مستندهای محیط زیست توصیه می کنیم. شاید بهتر باشد خود شما قضاوت کنید…

world 1

برای سفارش زیرنویس انگلیسی و یا زیرنویس فارسی مستند How to Let Go of the World به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر مستند را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : دانیال مولوقی

منبع : sundance.org و cine-vue.com

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی