ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

باید ها و نباید ها در Gears of War 4 (قسمت دوم)

G2

ویژگی چهارم : صحنه های نبرد قابل درک و تاکتیکی باشد

اصولا صحنه های پر زرق و برق در تریلر ها و عکس های تبلیغاتی زیبا به نظر می آیند به خصوص اگر بخواهید با نشان دادن آنها دوستان خود را به خرید آن بازی مورد نظر تشویق کنید . ولی واقعیت این است که در این بازی شما نمی توانید صحنه های نبردی که در عکس ها و تریلر ها زیبا به نظر میرسند را به راحتی پشت سر بگذرانید . به طور مثال در دنیای Gears of War موجوداتی وجود دارند که اغلب از پشت به شما نزدیک میشوند و در یک عملیات انتحاری هم خود و هم شما را منفجر میکنند . این اتفاقی است که در این بازی به وفور رخ خواهد داد زیرا حواسِ شما نمی تواند به تمام جهات باشد . حال تصور کنید چنین دنیایی با نبردهایی پیچیده تر و تاکتیکی تر چقدر می تواند جالب باشد حتی اگر مانند فیلم های Michael Bay پر از جلوه های تصویری نباشد . نبرد ها در Gears of War باید به گونه ای باشد که شما را وادار کند قبل از هر گونه حرکت انتحاری جای دقیق دشمنان خود را پیدا کرده و سپس مناسب ترین اسلحه را برای مقابله با آنها انتخاب کنید .

GOW 11

همچنین این نکته را نباید فراموش کرد که تعدادی زیادی از دشمنان از چاله های بزرگی بیرون می آیند که وضعیت را برای شما دشوار تر کرده و در نتیجه شما را مجبور میکنند با ریختن یک استراتژی دقیق ، هم سعی کنید که زنده بمانید و هم دشمنان خود را یکی یکی از پای در بیاورید . این چالش باعث می شود که بعد از پایان هر مبارزه احساس کنید نقش تاثیر گذاری در آن صحنه ی نبرد داشته اید . البته گفتن این موضوع نیز حائز اهمیت است که نباید اجازه داد هوش مصنوعی در بازی تمام کارها را برای ما انجام دهد . منظور ما این نیست که شما نباید تعدادی نیروی کمکی در کنار خود داشته باشید به خصوص نیروهایی که آنقدر باهوش باشند که همانند یک انسان واقعی در کنار شما بازی کنند بلکه منظور ما اینست که در قسمت های قبلی به خصوص قسمت سوم ، در این زمینه زیاده روی شده بود به طوری که این هوش مصنوعی می توانست بدون وجود شما نیز بازی را پیش ببرد ! سازندگان بازی در گذشته سعی داشته اند که بازی تا حدِ مشخصی سخت باشد اما اینکه بازی آنقدر آسان شود که دیگر حتی نیازی به کمک شما نباشد هم وضعیت خوبی به شمار نمی رود.

GOW 8

ویژگی پنجم : طراحی محیط ها باید تاریکتر و ترسناکتر شود

همانگونه که قبلا نیز ذکر کردیم طراحی محیط ها در Gears of War 3 دستخوش تغییرات زیادی شده بود به گونه ای که آن محیط های بسته و مُرده جای خود را به محیط های باز با رنگ هایی شاد داده بود که دیگر ما در آن شاهد حس تنهایی و درماندگی نبوده ایم . از همه مهمتر این محیط ها با داستان تاریک دنیای Gears of War آنطور که باید و شاید نیز همخوانی نداشت و از همین رو صدای تعداد کثیری از طرفداران این بازی را درآورده بود . اولین قسمت از سری بازیهای Gears of War نسبت به قسمت های بعدی از این جهت برتری داشت که تعداد اندکی از بازماندگان که از خانه هایشان دور مانده بودند برای زنده ماندن از یکدیگر کمک میگرفتند و مسیری تاریک که مملو از سورپرایز های مختلف بود را برای رهایی از این دشمنِ تشنه به خون که حتی در شهرهای متروکه نیز در تعقیب آنها بود را طی میکردند . در Gears of War 3 ما دیگر شاهد چنین جو و داستانی نبودیم . این بازی سعی داشت با معرفی شخصیت های تازه با گذشته ای مبهم شما را درگیر دنیایی می کند که دیگر هیچ چیز در آن معنا ندارد . باید Gears of War  جدید را مانند گذشته ساخت . از این رو نیازی به محیط های شاد و کاراکتر های زیاد نیست و در عوض محیط های تاریکتر به همراه کاراکتر هایی با پس زمینه ای جذاب باید مد نظر باشد.

در پایان امیدواریم که کمپانی The Coalition و به خصوص شخصِ راد فرگوسن سازنده ی قسمت چهارم این بازی نهایت تلاش خود را بکنند تا همانند گذشته عنوانی با ارزش و زیبا به طرفدارانِ بی شمار این بازی ارائه دهند .

Gears of War 4 در پاییز سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد .

ترجمه و تألیف : مهدی طالبی ، سعید ابراهیمی

GOW 12

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی