ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

Doom ، جهنمی سوزان در دستان شما

Doom 6

بیش از دو دهه است که از انتشار اولین نسخه از سِری بازی Doom میگذرد . عنوانی که در آن روزها نه تنها سبک جدیدی از بازیهای کامپیوتری را با خود به یدک میکشید بلکه پایه گذار ویژگی های بسیار زیادی شد که ما در بازی های امروزی شاهد آن هستیم . هنگامی که صحبت از سبک اول شخص می شود نا خود آگاه همه ذهن ها به سمت بازی Doom کشیده می شود . به هیچ عنوان اغراق نکرده ایم اگر بگوییم که عنوان Doom پدر سبک اول شخص در دنیای بازیهای کامپیوتری به شمار میرود . اگر بخواهیم یکی از عوامل موفقیت Doom را نام ببریم نخست باید به سازندگان آن یعنی آقای جان رومرو و همچنین جان کارمک اشاره ای بکنیم . جان رومرو کسی بود که با خلاقیت منحصر به فرد و ریسک پذیری بالای خود در سال ۱۹۹۳ عنوانی را به بازار عرضه نمود که شاید خود نیز انتظار چنین واکنش های فوق العاد مثبتی را نداشت . سرعت عمل بالا و هیجان بی حد و حصری که این بازی به همراه داشت مردم را شیفته خود کرده بود به گونه ای که در آن روزها این بازی Doom بود که دلیل اصلی مردم برای خرید کامپیوتر به حساب می آمد .

Doom 4

اما آخرین دیداری که ما با بازی Doom داشته ایم به سال ۲۰۰۴ بر میگردد . در همان سال بود که قسمت سوم از بازی Doom برای پلتفرم های PC و Xbox انتشار یافت و توانست برای بار دیگر اسم خود را بر سر زبان ها بیاندازد . هرچند که نسخه سوم این بازی از سوی طرفداران دو آتیشه این عنوان با بازخوردهای خیلی مثبتی مواجه نشد اما نمیتوان منکر این موضوع شد که حتی از همان بازی نیز به عنوان یکی از بهترین بازیهای کامپیوتری در سبک اول شخص یاد می شود . بعد از انتشار Doom 3 در سال ۲۰۰۴ و هیاهوی بعد از آن این عنوان به خوابی طولانی فرو رفت . اکنون بعد از گذشت ۱۲ سال این بازی بزرگ قرار است برگردد و سبک اول شخص را برای بار دیگر متحول کند . دروازه های جهنم دوباره بر روی زمین گشوده شده اند و جهنمیان آمده اند تا آدمیان را نابود کرده و جهان را به تسخیر خود در آورند . اما سوالی که به وجود می آید این است : وظیفه شما در این بازی چیست ؟ پاسخ واضح است ؛ نابود کردن شیاطین و نجاتِ دنیا !

Doom 8

داستان بازی در عین سادگی دارای پیچش های بسیار خوبی است که به جذابیت آن می افزاید . البته داستان در این بازی تنها بهانه ای است برای از بین بردن موجودات عجیب و بعضا ترسناکِ جهنمی ! شاید بهتر است دوباره یادآوری کنیم ، چیزی که Doom را بر سر زبان ها انداخت داستان آن نبود بلکه گیم پلی سرعتی و اکشن فوق العاده آن بود که در آن به بهترین نحو پیاده شده بود . حال همان سرعت و همان خشونت این بار با گرافیک بهتر و محیط های بزرگتر برگشته است تا عطش طرفداران سبک اول شخص را سیراب کند . اما این تمام ماجرا نیست… بازی Doom علاوه بر بخش داستانی دارای بخش چند نفره نیز می باشد . مطمئنا تجربه چنین گیم پلی سرعتی آن هم در یک فضای آنلاین و در مقابل افراد دیگر چیزی نیست که به این زودی ها از یاد برود . در بخش آنلاین دو تیم شش نفره در مقابل یکدیگر قرار میگیرند و برای پیروزی با یکدیگر به رقابت میپردازند . آیا شما آماده چنین رقابتی هستید ؟!

آخرین قسمت از سِری بازی Doom در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ برای پلتفرم های PC ، Xbox One ، PlayStation 4 منتشر خواهد شد

Doom 7

برای سفارش زیرنویس فارسی بازی Doom ( نسخه PC ) به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر بازی را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : مهدی طالبی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی