ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آمونیت

سینما همیشه رویکردی هیجان‌انگیز به باستان‌شناسی داشته و مجموعه‌ فیلم‌های معروفی مانند «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) و «تومب‌رِیدر) (Tomb Raider)، باستان‌شناسانی جسور و بی‌باک را به تصویر می‌کشند که برای پرده برداشتن از رازهای سربه‌مهر تاریخ، به دل خطر می‌روند. به این ترتیب می‌توان گفت باستان‌شناسی و دیرینه‌شناسی به رغم اینکه حرفه‌ای جذاب است، آنچنان که باید و شاید به تصویر کشیده نشده است. اینجاست که «فرانسیس لی» (Francis Lee)، کارگردان نام آشنای انگلیسی با فیلم «آمونیت» (Ammonite)، نگاهی خاص به زندگی یکی از دیرینه‌شناسان قدیمی انداخته و درامی زیبا و خاص را روانه پرده سینما کرده است. «آمونیت»،  زندگی «مِری آنینگ» (Mary Aning)، یکی از چهره‌های تاریخ دیرینه‌شناسی انگلیس را به تصویر می‌کشد. جدیدترین اثر «فرانسیس لی» به لحاظ هنرپیشه نیز چیزی کم و کسر ندارد و جذابیت‌های این فیلم به اندازه‌ای که بر آن شدیم تا در ادامه معرفی کوتاهی از «آمونیت» را با شما درمیان بگذاریم.

داستان فیلم آمونیت

«مری آنینگ»، دیرینه‌شناس انگلیسی است که علاقه خاصی به جمع‌آوری فسیل داشت و حدود دو قرن پیش و زمانی که زیر مجموعه‌های رشته باستان‌شناسی شکل نگرفته بودند، در سواحل انگلستان به دنبال فسیل حیوانات ماقبل تاریخ می‌گشت. روزگار با این دیرینه‌شناس برجسته یار نبود و در زمان حیات شهرت چندانی پیدا نکرد، اما دستاوردهای او پس از مرگ رفته‌رفته به جوامع علمی شناخته شد. فیلم «آمونیت» با لحنی آرام و جذاب کتاب داستان زندگی این دیرینه‌شناس را ورق می‌زند.

«مری آنینگ» در این فیلم مشغول به دیرینه‌شناسی و گردآوری فسیل است تا اینکه اتفاقی مهم در زندگی وی رخ می‌دهد. این اتفاق آشنایی او با دخترکی جوان و بیمار است که از ناراحتی‌های روحی رنج می‌برد. شوهر این دخترک از «مری آنینگ» درخواست مراقبت از او را دارد تا به بهانه جستجو برای فسیل در ساحل، روحیه این دختر بهتر شود و هم‌صحبتی با «مری آنینگ» حال او را بهبود بخشد. به دنبال هم‌صحبتی «مری آنینگ» رابطه‌ای دوستانه میان این دختر و دیرینه‌شناس شکل می‌گیرد و سرنوشت این دو با هم گره می‌خورد.

بازیگران و عوامل فیلم آمونیت

با نیم‌نگاهی به فهرست بازیگران «آمونیت» به‌راحتی متوجه خواهید شد که با اثر شایسته و درخوری طرف هستید. ایفای نقش «مری آنینگ» به «کِیت وینسلت» (Kate Winslet)، زیبارو و دوست‌داشتنی واگذار شده و با توجه به تبلیغاتی که از این فیلم دیده‌ایم، انصافاً باید اعتراف کرد «وینسلت» بهترین انتخاب برای ایفای نقش «مری آنینگ» است.

«سورشا رونان» (Saoirse Ronan)، دیگر بازیگر زیباروی این فیلم است که در نقش «شارلوت مورشیسون» (Charlotte Murchison)، یار و یاور «مری آنینگ»، حضور دارد. «فرانسیس لی» در کنار کارگردانی این فیلم، دست به قلم برده و نگارش فیلمنامه «آمونیت» را نیز بر عهده دارد. به این ترتیب می‌توان گفت با توجه به آثاری که تاکنون از «فرانسیس لی» دیده‌ایم، می‌توان انتظار داشت که این فیلم به درامی جذاب و تاثیرگذار تبدیل خواهد شد.

در پایان به آن دسته از طرفداران «کیت وینسلت» که دل‌شان برای هنرنمایی او در نقش‌های خاص تنگ شده، پیشنهاد می‌کنیم تماشای «آمونیت» را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنند، از طرف دیگر این فیلم بدون شک برای علاقه‌مندان باستان‌شناسی، دیرینه‌شناسی و تاریخ نیز جذاب و سودمند خواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی