ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بالا را نگاه نکن

طرفداران لئوناردو دی کاپریو به یاد دارند که در سال ۲۰۱۹ صحبت‌‌هایی از همکاری نت‌فلیکس با این فوق‌ستاره برای ساخت اثری در سبک کمدی علمی تخیلی مطرح شد. در این بین همه‌گیری ویروس کرونا مراحل ساخت این پروژه پرسروصدا را متوقف کرد. اکنون پس از اینکه خطر کرونا کمتر شده، شاهد اکران این فیلم جدید هستیم. فیلمی که از آن یاد می‌کنیم، بالا را نگاه نکن (Don’t Look UP)، نام دارد. در این فیلم در کنار لئونردو دی کاپریو، جنیفر لارنس زیبارو نیز حضور دارد. فیلم بالا را نگاه نکن مدتی است که اکران شده. این اثر در این مدت توانسته نظر مثبت منتقدین سخت‌گیر هالیوود را جلب کند. از آنجایی که مدتی است لئوناردو دی کاپریو اثری جدید روانه سالن‌های سینما نکرده، اکران فیلم بالا را نگاه نکن را به فال نیک می‌گیریم. در ادامه برای شما از داستان فیلم بالا را نگاه نکن می‌گوییم و نگاهی به عوامل ساخت این اثر میندازیم.

داستان فیلم بالا را نگاه نکن

در فیلم بالا را نگاه نکن، لئوناردو دی کاپریو در نقش دکتر راندال میندی، دانشمندی برجسته، حضور پیدا می‌کند. این دانشمند شاگردی با نام کیت دیبیاسکی دارد که ایفای نقش وی به جنیفر لارنس محول شده است. دکتر راندال میندی و کیت دیبیاسکی در تحقیقات خود متوجه می‌شوند که شهاب‌سنگی بسیار بزرگ در حال حرکت به سمت کره زمین است. این دانشمندان برخورد شهاب سنگ را با زمین قطعی می‌دانند و به دنبال کمک گرفتن از سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از خطرهای احتمالی ناشی از برخورد شهاب‌ سنگ با زمین هستند. در این بین سازمان‌های بین‌المللی و شخصیت‌های برجسته سیاسی گوششان به حرف این دانشمندان بدهکار نیست. اینجاست که دکتر راندال میندی و کیت دیبیاسکی برای متقاعد کردن چهره‌های بین‌المللی آستین بالا می‌زنند تا جلوی برخورد شهاب سنگ با زمین گرفته شود. ناگفته پیداست این تلاش، کار ساده‌ای نیست و راندال میندی و کیت دیبیاسکی با مشکلات مختلفی در این راه روبه‌رو می‌شوند. داستان فیلم بالا را نگاه نکن، کمدی سیاهی است که نشان می‌دهد سیاستمداران کشورهای بزرگ تا چه اندازه منافع شخصی را به برطرف کردن خطرهای جهانی ترجیح می‌دهند.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم بالا را نگاه نکن

بدون شک لئوناردو دی کاپریو گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم بالا را نگاه نکن به حساب می‌آید. همان‌گونه که اشاره کردیم، جنیفر لارنس زیبارو نیز در فیلم بالا را نگاه نکن، لئوناردو دی کاپریو را همراهی می‌کند. جالب است بدانید فهرست هنرپیشه‌های طرازاول فیلم بالا را نگاه نکن به همین جا ختم نمی‌شود. در این فیلم تا دلتان بخواهد با هنرپیشه‌های مطرح روبه‌رو خواهید شد. مریل استریپ، کیت بلانشت، راب مورگان، جونا هیل، تایلر پری و تیموتی شالامی از دیگر هنرپیشه‌های طرازاول فیلم بالا را نگاه نکن به حساب می‌آیند.

سکان کارگردانی فیلم بالا را نگاه نکن در دست‌های آدام مک‌کی قرار گرفته است. ایده اصلی داستان و نگارش فیلمنامه بالا را نگاه نکن نیز توسط آدام مک‌کی انجام شده است. منتقدانی که فیلم بالا را نگاه نکن را دیده‌اند، هنرنمایی لئوناردو دی کاپریو را در کنار جنیفر لارنس ستود‌ه‌اند. این منتقدان کارگردانی و روایت داستان را در فیلم بالا را نگاه نکن پسندیده‌اند تا جدیدترین اثر آدام مک‌کی به برگ برنده‌ای در کارنامه هنری این بازیگر و کارگردان مطرح هالیوود تبدیل شود.

در مجموع می‌توان گفت از آنجایی که سراغ نداریم لئوناردو دی کاپریو در فیلم بدی بازی کرده‌ باشد، بدون شک تماشای فیلم بالا را نگاه نکن، طرفداران این فوق‌ستاره را راضی نگه خواهد داشت. مشاهده این فیلم برای علاقه‌مندان آثار کمدی تخیلی نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی