ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تمامی چاقوهای قدیمی

سالها پیش اولن اشتاینهاور، کتابی جاسوسی نوشت که به یکی از عناوین پرفروش تبدیل شد. این کتاب تمامی چاقوهای قدیمی (All the Old Knives) نام دارد. داستان آن به اندازه‌‌ای جذاب بود که زمینه ساخت اقتباس سینمایی از این اثر مهیا شد. این نسخه سینمایی نیز دقیقاً با نام تمامی چاقوهای قدیمی اکران شده است. فیلم تمامی چاقوهای قدیمی در کنار داستان هیجان‌انگیز از هنرپیشه‌های درجه‌یکی بهره گرفته است. از طرف دیگر از آنجایی که مدتی است فیلمی با داستان جاسوسی و هیجان‌انگیز اکران نشده، علاقه‌مندان این سبک، اکران فیلم تمامی چاقوهای قدیمی را به فال نیک گرفته‌اند. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم تمامی چاقوهای قدیمی بیندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم تمامی چاقوهای قدیمی

در این فیلم شاهد روایت داستان هیجان انگیز از زندگی ۲ مامور سازمان سیا هستیم. این دو مامور سالها پیش عاشق یکدیگر بودند، اما دست روزگار آن‌ها را از هم جدا کرد. به دنبال اتفاق‌هایی پس از حدود ۸ سال دوباره این مامورین سازمان سیا به ماموریتی خطرناک و هیجان‌انگیز راه پیدا می‌کنند. از قرار معلوم سازمان سیا متوجه می‌شود که یکی از مامورینش اطلاعاتی را افشا کرده که جان بیشتر از ۱۰۰ نفر را به خطر میندازد. به همین دلیل هنری پِلهام (Henry Pelham) ماموریت پیدا می‌کند تا فردی که اطلاعات را برملا کرده پیدا کند.

 هنری پلمام برای پیدا کردن این فرد از سِلیا هریسون، مامور سیا و معشوقه سابقش کمک می‌کند. این دو برای پیدا کردن فردی که اطلاعات سازمان سیا را برملا کرده ماجراهای هیجان‌انگیزی را دنبال می‌کنند. از آنجایی که با فیلمی روبه‌رو هستیم که داستانی جاسوسی دارد، اتفاق‌های غیرمنتظره زیادی در این اثر رخ می‌دهد. به همین دلیل مخاطب تا آخرین لحظه جذب تماشای فیلم تمامی چاقوهای قدیمی می‌شود. از قرار معلوم این فیلم داستان پیچیده‌ای دارد و حتی پس از پایان نیز بعضی از معماهای فیلم در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم تمامی چاقوهای قدیمی

کریس پاین، هنرپیشه خوش‌تیپ، نقش اصلی را در فیلم تمامی چاقوهای قدیمی بر عهده دارد. این هنرپیشه تاکنون در فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی مختلفی ایفای نقش کرده است. کریس پاین نقش هنری پالمر را در فیلم تمامی چاقوهای قدیمی به‌خوبی به نمایش گذاشته است. تَندی نیوتن نقش مقابل کریس پاین را در این فیلم جاسوسی ایفا می‌کند. از مهم‌ترین آثار تندی نیوتن می‌توان به ماموریت غیر ممکن ۲ و سریال تلویزیونی وِست‌ وُرد اشاره کرد. لارنس فیشبرن، هنرپیشه معروفی که فیلم‌های جان ویک و ماتریکس را در کارنامه‌اش دارد دیگر هنرپیشه‌ ترازاول فیلم تمامی چاقوهای قدیمی است.

جاناتان پرایس و دیوید داوسون نیز در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند. سکان کارگردانی تمامی چاقوهای قدیمی در دست‌های ینوس متز پیدرسن قرار دارد. کارگردانی فیلم آرمادیلو و سومین قسمت از فصل دوم سریال کارآگاهان واقعی به‌عنوان آثار مطرح ینوس متز پیدرسن شناخته می‌شود. با توجه به سابقه‌ای که از این کارگردان دانمارکی داریم می‌توان انتظار داشت که برای فیلم تمامی چاقوهای قدیمی چیزی کم نگذاشته باشد و با اثری جاسوسی و هیجانی روبه‌رو هستیم.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم تمامی چاقوهای قدیمی برای علاقه‌مندان آثار جاسوسی لحظه‌های هیجان‌انگیزی را به دنبال خواهد داشت. بدون شک طرفداران کریس پاین و تندی نیوتن نیز از تماشای این فیلم لذت می‌برند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی