ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار

پیکسار یکی از کمپانی هایی است که برخی از بهترین انیمیشن های تمام تاریخ را ساخته است. آنها توانسته اند در ساخت فیلم های سرگرم کننده برای بچه ها و همچنین فیلم هایی احساسی، عاطفی و دلچسب برای بزرگسالان تسلط خاصی پیدا کنند. آنها با داشتن چنین هنری درخشان بسیار موفق بوده اند. در ۲۵ سال اخیر این کمپانی ۲۱ فیلم را منتشر کرده است و قطعا در آینده فیلم های بیشتری را منتشر خواهد کرد. تا به حال تمام این ۲۱ فیلم بیشتر از مبلغ ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار را فروش کرده اند، اما کدام یک از آنها پر فروش تر بوده است؟

در اینجا طبق بررسی باکس آفیس موجو ۵ تا از پرفروش ترین فیلم های این کمپانی را معرفی خواهیم کرد.

در جستجوی نمو (۲۰۰۳) (فروش جهانی: ۹۴۰٫۳۴۳٫۲۶۱ دلار)

در طول ۷ سال انیمیشن «در جستجوی نمو» پر فروش ترین فیلم شرکت پیکسار بود، امروزه نیز تقریبا در بالای جدول فروش قرار دارد. داستان این فیلم درباره سفر «مارلین» است که به دنبال پسر گمشده اش «نمو» می گردد. این انیمیشن داستانی بامزه و دل نشین دارد و شخصیت های نمادینی را به مخاطبان معرفی می کند.

نسبت به دیگر فیلم های کمپانی پیکسار این فیلم با بودجه نسبتا پایین معادل ۹۴٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار تنها در هفته اول نزدیک به کل بودجه اش فروش داشت (۷۰٫۲۵۱٫۷۱۰ دلار). همچنین فروش داخلی آن ۳۸۰٫۸۴۳٫۲۶۱ دلار و فروش بین المللی آن ۵۵۹٫۵۰۰٫۰۰۰ دلار بود. با در نظر گرفتن فروش اکران مجدد در سال ۲۰۱۲ در مجموع ۹۴۰٫۳۴۳٫۲۶۱ دلار فروش داشت.

در جستجوی دوری (۲۰۱۶) (فروش جهانی: ۱٫۰۲۸٫۵۷۰٫۸۸۹ دلار)

دومین فیلم پیکسار که بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت، انیمیشن «در جستجوی دوری» است. داستان این انیمیشن درباره یکی از کاراکترهای معرفی شده در «در جستجوی نمو» است. او با کمک دوستانش در تلاش است تا خانواده خویش را پیدا کند. بودجه این فیلم ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار بود که در داخل کشور ۴۸۶٫۲۹۵٫۵۶۱ دلار فروش داشت و فروش آن از هفته ابتدایی ۱۳۵٫۰۶۰٫۲۷۳ دلار شروع شد. فروش بین المللی این فیلم با مجموع ۵۴۲٫۲۷۵٫۳۲۸ دلار نیز بالاتر از فروش داخلی اش قرار گرفته است. بنابراین در کل ۱٫۰۲۸٫۵۷۰٫۸۸۹ دلار فروش داشته است.

داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰) (فروش جهانی: ۱٫۰۶۶٫۹۶۹٫۷۰۳ دلار)

یکی از بهترین انیمیشن های برنده اسکار شرکت پیکسار و همچنین سومین انیمیشن برتر نامزد دریافت جایزه اسکار در تاریخ سینما، انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» است. با انتشار این انیمیشن دنیا شگفت زده شد. در این داستان اسباب بازی ها از «اندی» جدا شده اند، به مهدکودک فرستاده می شوند و سعی می کنند که فرار کنند و پیش اندی که می خواهد به دانشگاه برود، برگردند.

این انیمیشن در هفته اول ۱۱۰٫۳۰۷٫۱۸۹ دلار فروش داشت. فروش داخلی این فیلم ۴۱۵٫۰۰۴٫۸۸۰ دلار و فروش بین المللی اش ۶۵۱٫۹۶۴٫۸۲۳ دلار بود. بنابراین در مجموع این فیلم ۱٫۰۶۶٫۹۶۹٫۷۰۳ دلار فروش داشت. در نتیجه اولین فیلم پیکسار با فروش بیش از یک میلیارد دلار است.

داستان اسباب بازی ۴ (۲۰۱۹) (فروش جهانی: ۱٫۰۷۳٫۳۹۴٫۵۹۳ دلار)

آخرین و به نظر پایان مجموعه داستان اسباب بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این انیمیشن جایزه اسکار را دریافت کرد و منتقدان آن را دوست داشتند. داستان آن نیز درباره همان قهرمان ها در ماجراجویی دیگر است. آنها در حال دست و پنجه نرم کردن با زندگی جدیدی با «بونی» هستند، البته تا قبل از اینکه «وودی» گم شود و دوست قدیمی را ملاقات کند.

بودجه این فیلم ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار بود که در هفته اول افتتاحیه ۶۰ درصد آن معادل ۱۲۰٫۹۰۸٫۰۶۵ دلار را بدست آورد. فروش داخلی این فیلم ۴۳۴٫۰۳۸٫۰۰۸ دلار و فروش بین المللی اش ۶۳۹٫۳۶۵٫۵۸۵ دلار بوده است. در نتیجه در مجموع ۱٫۰۷۷٫۳۹۴٫۵۹۳ دلار فروش داشت.

شگفت انگیزان ۲ (فروش جهانی: ۱٫۲۴۲٫۸۰۵٫۳۵۹ دلار)

سری جدید فیلم شگفت انگیزان (۲۰۰۴) سرانجام بعد از وقفه ای طولانی در سال ۲۰۱۸  با نام «شگفت انگیزان ۲» منتشر شد که نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد. داستان این فیلم بر اساس اتفاقات سری اول است. «الاستی-گرل» مأموریت هایی انجام می دهد و برای فردی ثروتمند که شدیدا به دنبال از بین بردن محدودیت های ایجاد شده برای ابر قهرمانان است، مبارزه می کند. بقیه اعضای خانواده نیز درگیر مشکلاتشان هستند مخصوصا «جک جک».

بودجه این فیلم ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار بود که تقریبا در هفته اول به اندازه تمام بودجه، فروش داشت (۱۸۲٫۶۸۷٫۹۰۵ دلار). فروش داخلی این فیلم ۶۰۸٫۵۸۱٫۷۴۴ و فروش بین المللی آن ۶۳۴٫۲۲۳٫۶۱۵ دلار بوده است. در نتیجه در مجموع ۱٫۲۴۲٫۸۰۵٫۳۵۹ دلار فروش داشته است.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی