ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج دانستنی جالب از سه گانه ارباب حلقه ها

سه گانه ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون اقتباسی از سه رمان تالکین به همین نام بود. سه گانه ارباب حلقه ها ریسک بسیار بزرگی برای کمپانی های سازنده آن محسوب می شد. به این دلیل که آن ها می بایست پیش از اکران اولین نسخه آن، بودجه هنگفت هر سه فیلم را تامین می کردند. اگر فیلم اول موفقیت آمیز نمی شد (که دچار موفقیت بسیار بسیار بزرگی نیز شد) هنوز دو نسخه دیگر آن نیز آماده اکران بود!

خوشبختانه سه گانه ارباب حلقه های پیتر جکسون به موفقیت بسیار بزرگی دست یافت. این سه گانه دارای جلوه های ویژه فوق العاده ای بود. فیلمنامه بسیار هنرمندانه ای داشت و بازیگران آن بسیار با دقت انتخاب شده بودند. پنج دانستنی جالب از سه گانه ارباب حلقه ها را برای شما می گوییم.

ویگو مورتنسن میانه فیلمبرداری به ارباب حلقه ها پیوست

هرگز قرار نبود ویگو مورتنسن در نقش آراگورن در سه گانه ارباب حلقه ها ظاهر شود. در ابتدا و در مرحله پیش تولید استوارت توانسند برای بازی در این نقش انتخاب شد. اما چهار روز پس از فیلمبرداری پیتر جسکون دریافت که وی برای بازی در نقش آراگورن خیلی جوان است. او فردی را برای این نقش می خواست که اندکی سن بیشتری داشته باشد.

بدین ترتیب ویگو مورتنسن برای بازی در این نقش انتخاب شد. او از قبول این نقش در ابتدا اطمینان نداشت. زیرا تا آن زمان هیچکدام از رمان های تالکین را نخوانده بود و با پیتر جکسون نیز ملاقاتی نداشته بود. اما پسر یازده ساله اش از علاقه مندان به رمان های او بود. پسرش بود که باعث شد در نهایت او بازی در نقش آراگورن را بپذیرد و به یکی از به یادماندنی ترین چهره های تاریخ سینما تبدیل شود.

برخورد سر گاندولف اتفاقی بود

در فیلم یاران حلقه (یعنی اولین فیلم از سه گانه ارباب حلقه ها) پس از اینکه گاندولف (با بازی ایان مک کلن) به خانه بیلبو می آید سرش به قسمت چوبی بالای در برخورد می کند. از همین اتفاق می شود به کوچکی خانه هابیت ها در مقایسه با قد بلند گاندولف پی برد. اما آنطور که پیداست این برخورد اتفاقی بوده است.

ایان مک کلن در واقع هنگام فیلمبرداری سرش به صورت اتفاقی با قسمت چوبی بالای در برخورد کرد و به بازی خود ادامه داد. پیتر جکسون تصمیم گرفت بخاطر عکس العمل طبیعی وی هنگام برخورد سرش، این قسمت را نیز در فیلم بیاورد.

شکل صورت گالوم اندکی تغییر کرد

پیش از طرح نهایی صورت گالوم، اندکی شکل وی تغییر داده شد. در اولین طرح های صورتش، بینی او اسکلتی بود. اما هنگامی که طراحان این شکل را درست کردند گالوم اصلا شبیه به موجودی ترحم آمیز نشده بود. در عوض شبیه زامبی ها و موجودات عجیب شده بود. تغییر دیگر در اندام گالوم بود. ابتدا قرار بود اندکی هم او شکم داشته باشد اما در نهایت چنین نشد.

ابتدا قصد بر این بود که گالوم شخصیتی تماما رایانه ای باشد. اما هنگامی که اندی سرکیس برای این نقش انتخاب شد پیتر جکسون تصمیم گرفت از فناوری موشن کپچر استفاده کند تا در واقع اندی سرکیس بتواند در نقش گالوم بازی کند. همین امر باعث شد طراحان دوباره گالوم را طراحی کنند تا در نهایت سه سال روی طراحی و ساخت آن کار کرده باشند.

اندی سرکیس حرکات گالوم را از هروئینی ها و گربه ها الهام گرفت

هنگامی که مدیر برنامه های اندی سرکیس با او درمورد نقش گالوم تماس گرفت تنها از او خواسته شده بود که برای مدت زمان سه هفته، صداگذاری روی این شخصیت را در نیوزلند قبول کند. ابتدا قرار بود گالوم تماما رایانه ای باشد و بازیگری نیز تنها از طرف او صحبت کند. اما هنگامی که اندی سرکیس برای حضور آزمایشی در این نقش حاضر شد پیتر جکسون آنقدر تحت تاثیر عملکرد خوبش قرار گرفت که تصیم گرفت برای بازی کردن سرکیس در نقش گالوم از فناوری موشن کپچر استفاده کند.

سرکیس حرکات گالوم را از افراد هروئینی تقلید کرد. صدایش را نیز همانند گربه ها ساخت. پیش از شروع فیلمبرداری سرکیس نوشیدنی مخصوص گالوم (مخلوطی از عسل ، لیمو و زنجبیل) را می نوشید تا گلوی خود را برای کار سخت آماده کند.

ویگو مورتنسن بر انجام بدلکاری های نقش خود اصرار داشت

پس از آنکه ویگو مورتنسن بازی در نقش آراگورن را پذیرفت بر انجام بدلکاری های نقش خود اصرار داشت. درست همانند تام کروز و فیلم های ماموریت غیر ممکنش! در قسمتی از فیلم که آراگورن به کلاه خود ضربه می زند و از درد گریه می کند به این دلیل است که این کلاه خود بسیار سنگین است. طی این حرکت دو انگشت وی دچار شکستگی شد.

بیشتر بدلکاران در صحنه های نبردها از شمشیرهای آلمینیومی که از شمشیرهای واقعی سبکتر هستند (و یا شمشیرهای پلاستیکی که امن تر هستند) استفاده می کردند. اما مورتنسن بر استفاده از شمشیر واقعی از جنس استیل در تمام صحنه های خود اصرار داشت. شمشیرزن قهار، باب اندرسون می گوید که مورتنسن بهترین شمشیرزنی است که تاکنون به آن تعلیم داده ام.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی