ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج فیلم برتر هیو جکمن از نگاه آی ام دی بی

اگرچه بیشتر افراد هیو جکمن را به خاطر کت چرمی، پنجه های هیولا مانند و عضلاتش به یاد دارند، اما جالب است بدانید که او یکی از بازیگرانی است که نقش های بسیار متفاوتی را در هالیوود بازی کرده است. قبل از این که این بازیگر استرالیایی جوایز بین المللی را برای بازی اش در اوکلاهاما و چرخ و فلک دریافت کند بازیگر تئاتربوده است. پیش از این که جکمن در سال ۲۰۰۰ به عنوان ولورین ایفای نقش کند، در فیلم های گوناگونی ظاهر شده بود؛ او یکی از معدود بازیگران «ابرقهرمانی» است که بهترین فیلم هایش از نگاه آی ام دی بی شامل فیلم های مردان ایکس نمی شود.

بینوایان: ۷٫۶

این فیلم که اقتباسی از رمان ویکتور هوگو است برای مدت هاست که موزیکالی محبوب می باشد و حتی در سال ۱۹۹۸ نیز با بازی لیام نیسون به روی پرده ی سینما آمد، سپس در سال ۲۰۱۲ با تیمی متشکل از بهترین بازیگران دوباره بر روی پرده سینما آمد و نشان داد که این بازیگران چه استعدادهای نهفته ی دیگری نیز دارند. نقش اصلی این فیلم هیو جکمن است و دیگر ستارگان این فیلم راسل کرو، آن هاتاوی، هلنا بونهام کارتر و ادی ردمین هستند. جکمن به عنوان ژان والژان، فردی که ۲۰ سال از عمر خود را در زندان سپری کرده است ایفای نقش می کند. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های موزیکال دنیای سینما است داستانی آمیخته با انقلاب، رستگاری، جنگ و امید دارد.

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده: ۸

دکتر بولیوار تراسک (پیتر دینکلیج) به علت ترس از خطراتی که جهش یافته ها می توانند داشته باشند، سربازانی رباتیک را برای دستگیر کردن و از بین بردن جهش یافته های خطرناک ساخت. با گذشت زمان این سنتینل ها تکامل پیدا کرده و به هدفشان یعنی نسل کشی جهش یافته ها نزدیک شدند. ولورین (هیو جکمن) که می دانست به تنهایی باید این بار را بردوش بکشد، داوطلب شد تا به گذشته سفر کند و مانع ساخته شدن این سنتینل ها شود. در حالی که فیلم دارای چندین شاخه ی داستانی است، درآن به هیچ یک از این داستان های جانبی پرداخته نمی شود؛ این فیلم مانند اکثر فیلم های ابر قهرمانی اگرچه از تمام جهات به خوبی ساخته نشده اما هنوز هم دیدنش سرگرم کننده است.

زندانیان: ۸٫۱

کلر دوور (هیو جکمن) مردی ساده با زندگی ای معمولی است که دخترش حین بازی با دوستش گم می شود. با بی نتیجه ماندن تحقیقات پلیس، دوور مجبور می شود به هر قیمتی شده به دنبال دخترش بگردد. در حالی که اغلب فیلم حس خسته کننده ای را به مخاطب القا می کند، بازی هیو جکمن و جک جیلنهال است که شما را به وجد می آورد. شاید جکمن با به تصویر کشیدن ولورین توانسته در نمایش سطوح مختلف و غیر قابل انعطاف خشم و ترس تخصص پیدا کند و در این فیلم نقش پدری را بازی کند که غم و اندوه در او کامل نمایان است و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.

لوگان: ۸٫۱

در آینده ای که دیگر از جهش یافته ها خبری نیست و ولورین (هیو جکمن) به خاطر زندگی ای طولانی مدت از نظر جسمی و روحی خسته شده است. آدامنتیومی که استخوان های او را پوشانده کم کم بدنش را مسموم می کند و توانایی بهبود او را کاهش می دهد، و تنها دوست واقعی او پروفسور ایکس (چارلز خاویر) است که پا به سن گذاشته است و لوگان باید از او مراقبت کند. داستان این گونه شکل می گیرد که لوگان با دختری جهش یافته روبرو می شود و قبول می کند تا برای او به عدن یعنی جایی که جهش یافته هایی فراری آزادانه در آن زندگی می کنند، سفر کند. علاوه بر این که داستان به خوبی نوشته شده است، نسبت به فیلم های ابرقهرمانی دیگر نیز بهتر در آمده است. بدون لباس های تنگ چرمی، جلوه های سی جی آی، عدم تمایل به استفاده بیش از حد از سیستم درجه سنی پی جی ۱۳ برای نشان دادن بهتر خشونت، لوگان داستانی ریشه دار را روایت می کند که فوق العاده شوکه کننده و احساسی است. بازی جکمن به طرز خارق العاده ای دلنشین است، و خشونت در همان سطحی است که همیشه می خواستیم، و داستان به طور مرتب و به خوبی انواع زوایای، شخصیت لوگان را آشکار می سازد. در حالی که این نقش یکی از بهترین نقش های هیو جکمن می باشد، خلاصه ی زندگی سربازی جهش یافته ۳۰۰ ساله یعنی ولورین است.

پرستیژ: ۸٫۵

فیلم پرستیژ با کارگردانی کریستوفر نولان زبده، و بازیگری دو اسطوره، هیو جکمن و کریستین بیل، داستانی در رابطه با توهم، فریب و پرستیژ در قالب جادو است. جکمن دراین فیلم دوباره به قرن نوزده در لندن بازگشته، و به همراه بیل (آلفرد) سهوا در روی صحنه حین انجام ترفندی باعث کشته شدن دستیار خود می شود. مرگ این دستیار منجبر به اختلاف و درگیری بین این دو جادوگر می شود و با ایجاد ترفندی برای جا به جایی توسط کریستین بیل معروفیت او زیاد شده، و همکارش محبوبیت خود را از دست می دهد. رابرت (جکمن) که از این ماجرا به سرحد جنون رسیده است تلاش می کند تا از راه علم متوجه شود که آلفرد چگونه این ترفند را اجرا می کند.

این فیلم مانند بیشتر کارهای نولان جزو آن دسته از فیلم هایی نیست که سرراست باشد و برای سرگرمی آن را تماشا کنید بلکه فیلمی کاملا هوشمندانه و پیچیده است و با بازی این دو بازیگر مکمل و موفق جای تردیدی نیست که تا به امروز به عنوان بهترین فیلم هیو جکمن شناخته می شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی