ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پیش نمایش بازی Mafia III

Mafia 2

آیا مافیا ۳ بهترین بازی سال ۲۰۱۶ است ؟! این همان چیزی است که من در دفترچه یادداشت خود نوشته ام چون اولین دموی بازی مافیا ۳ واقعا خیره کننده بود. در این دمو ، ضد قهرمان بازی یعنی لینکلن کلی را میبینیم که با سبک خودش مشغول از پای در آوردن تعدادی آدم احمق با بطری نسبتا بزرگ است و از آن طرف هم به وسیله ی یک نارنجک انداز ماشین هایی که به دنبال او هستند را یه گلوله هایی آتشین تبدیل می کند. چند لحظه قبل از آن لینکلن به سرعت با اتومبیلش به سمت ماشین های گنگسترها که خیابان را مسدود کرده اند می رود و در لحظه ی آخر به بیرون از ماشین می پرد که از برخورد اتومبیل ها به یکدیگر انفجاری صورت می گیرد که دشمنانش را به کام مرگ می کشاند. مافیا ۳ یک بازی اکشن محسوب می شود و بدون در نظر گرفتن تعریفِ شما از کلمه ی عالی ، شکی نیست که این بازی نقاط قوت زیادی دارد. بازی درسال ۱۹۶۸ در نیو ارلینز رخ می دهد و حال و هوای آن زمان را به تصویر می کشد. مافیا ۳ داستان لینکلن کلی را دنبال می کند که به دنبال گرفتن انتقام دوستش هست. لینکلن سربازی کهنه کار و عضو جنبش عدم تعهد است که از تجربیاتی که در زمان جنگ به دست آورده است برای از پای در آوردن دشمنانش از سربازان پیاده نظام تا رییسشان (سال مارکانو) استفاده می کند. آنچه که مرا در ابتدای دموی بازی شگفت زده کرد ، طبیعی و پر تلاطم به نظر رسیدن ایالت نیو ارلینز بود. شهری که پر از مکان هایی است که در آن ها آهنگ های جاز به گوش می رسد و مزین به لامپ های نئونی است که مدام چشمک می زنند. اراذل و اوباش نیز در شهر پرسه میزنند و پلیس ها تلاش زیادی برای حفظ آرامش شهر نمی کنند. تریلر بازی لینکلن را به تصویر می کشد که در باتلاق لویزیانا گنگستری را به خورد یک تمساح میدهد.اولین صحنه ی بازی در قبرستان قدیمی شهر اتفاق می افتد. قبرستانی که با مقبره ها ، مجسمه ها ، شمع های لرزان و اشخاص مرموزی که مواد خرید و فروش می کنند ، پر شده است. لینکلن در این محله به دنبال یک قاچاقچی می گردد که اطلاعاتی در مورد محل و نام یک باشگاه دارد. باشگاهی که گنگسترها از آن برای ظاهر سازی انبار موادهایشان استفاده می کنند.

Mafia 5

در این بازی شاهد تیراندازی به سبک سوم شخص قدیمی و جنگ و ستیزهای وحشیانه ای هستیم. واقعا وحشیانه! قبل از شروع تیر اندازی ها لینکلن را می بینیم که به طرز وحشیانه ای به یک گنگستر حمله میکند و جمجمه اش را در کنار دیواری متلاشی می کند. در صحنه ای دیگر یکی از شخصیت های قدیمی بازی را می بینیم که با چاقوی بزرگی مشغول تکه پاره کردن یکی از دشمنانش است. زمانی که تیراندازی شروع می شود ، لینکلن جنازه ی قاچاقچی غرق در خون را رها می کند و به تعقیب هدف بعدیش در نزدیکی یک ماشین می پردازد. هدف در شُرف فرار است اما موتور ماشین به موقع روشن نمی شود بنابراین قهرمان ما  راه خود را به داخل ماشین پیدا کرده و همانند یک روانی شروع به رانندگی می کند. در خیابان ، بر عکس حرکت میکند و از میان ماشین ها به صورت مارپیچ میرود و به طرز وحشتناکی دور میزند. این هم روشی برای حرف بیرون کشیدن از زیر زبان یک قاچاقچی است ! انقدر او را بترسانی تا حرف بزند. بعد از آن شما می توانید انتخاب کنید که زندگی اش را ببخشید یا خیلی راحت یک گلوله در سرش جای دهید و او را یه بیرون از ماشین پَرت کنید. مافیا ۳ یک بازی Open World است اما نسبت به بازی هایی مانند GTA و یا Red Dead Redemption به مهارت و تجربه ی بیشتری نیاز دارد. ماموریت های جانبی هم در بازی وجود دارند اما از نظر من ، تمرکز بازی بیشتر بر روی داستان اصلی است. وقتی که شماتصمیم به نفوذ به انباری که در زیر باشگاهی به نام سیسترن مخفی شده است میگیرید با راه های متعددی برای روبرو می شوید. می توانید انتخاب کنید که با اسلحه های آتشین وارد کلاب شوید و مشتری ها را به وحشت بیندازید و یا به صورت مخفیانه از ورودی های مختلفی وارد شوید. در دمو لینکلن راه میانه را در پیش می گیرد و با ضربات مکرر چاقو درسر نگهبانی بلند قد، او را از پای در می آورد (بله مافیا ۳ خشونت زیادی دارد) و سپس به صورت مخفیانه از یک ورودی مخفی وارد مکان مورد نظر میشود.

Mafia 3

سرانجام لینکلن بعد از چندین مبارزه ی تن به تن و کلی تیراندازی باشگاه سیسترن را از دشمنان پاک می کند . در این صحنه ما باشگاه و لوازم آنجا را می بینیم که به وسیله ی گلوله های بزرگ شاتگان سوراخ و تکه پاره شده اند. تعدادی از مردم عادی نیز در کنج های تاریک باشگاه کز کرده اند، جیغ می کشند و گریه می کنند. بعد از کشتن دشمنانتان در باشگاه می توانید باشگاه را به یکی از افرادتان که در مافیا ۲ همراه شما بوده است بسپارید و با توجه به این که به چه کسی می سپارید پِرک های مخصوصی دریافت می کنید که می توانید بعد ها از آن ها در بازی استفاده کنید. کاربرد یکی از این پِرک ها در هنگام فرار از دست پلیس است. می توانید به جای آنکه آن قدر در شهر دور بزنید تا پلیس ها از دستتان خسته شوند ، از این پِرک استفاده کنید تا از دید پلیس ها دور شوید و بین شما و کسانی که شما را تعقیب می کنند فاصله ایجاد کنید. در این فاصله می توانید به نزدیک ترین کیوسک تلفن بروید و از دوستان خود بخواهید تا حواس پلیس ها را پرت کنند و یا حتی به سادگی برای لغو ماموریتشان رشوه بدهید ! تمام توضیحات بالا تنها تصویر کوچکی از دنیای وسیع مافیا ۳ است. اگر چه بسیاری از عناصر بازی برای کسانی که بازی هایی همانند GTA 5 انجام داده اند ، آشنا به نظر می رسد اما هنوز بسیاری از عناصر بازی جدید و متمایز هستند. از چهره ی شهر گرفته تا ماموریت های بازی، نحوه ی صحبت کردن مردم و موسیقی های راک دهه ی شصتی همگی شما را به یک جو کاملا خاصی می برند. آیا مافیا ۳ بهترین بازی سال ۲۰۱۶ است ؟! شاید . اما در جواب این که آیا مافیا ۳ یکی از بهترین بازی های ماجراجویانه خشن سال ۲۰۱۶ است ؟! باید گفت قطعا …

مترجم : شهاب غلامپور

منبع : Gamesradar

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی