ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

گذری بر فیلم Aladdin

پس از ۲۷ سال، دیزنی این بار با لایو اکشن Aladdin بر روی پرده سینماها ظاهر شده است. فیلم انیمیشنی Aladdin برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ ساخته شد و با صداپیشگی رابین ویلیامز در نقش غول چراغ جادو مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. اما فیلم Aladdin این مرتبه نیز با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده است. کارگردان و نویسنده این فیلم، گای ریچی، از جمله کارگردانان معروفی است که کارهای موفق و با کیفیتی نظیر مردی از یو ان سی ال (.The Man from U.N.C.L.E، محصول ۲۰۱۵) و شاه آرتور: افسانه شمشیر (King Arthur: Legend of the Sword، محصول ۲۰۱۷) را در کارنامه دارد. برای لذت بردن از فیلم Aladdin باید دید منقدانه خود را کنار بگذارید چراکه این فیلم واقعا سرگرم کننده است. جلوه های ویژه این لایو اکشن دیزنی براستی که قابل تحسین می باشد. فیلم Aladdin اثری زنده، رنگارنگ و سرشار از لحظه های طنز می باشد. در این لایو اکشن آن قسمت هایی که نسبت به نسخه اصلی فیلم نیاز به بازسازی نداشته، ساخته نشده است.

تمام فیلم های هالیوودی که در قلمرو خیالی پادشاهی عرب ساخته می شوند مشکلات خاص خود را دارا می باشند اما کمپانی دیزنی تلاش کرده است که تمامی کلیشه های قومیتی که به نسخه انیمیشنی علاء الدین در سال ۱۹۹۲ آسیب رساند را از بین ببرد. برخلاف نسخه انیمیشنی که تمامی بازیگران در آن سفید پوست بودند، بازیگران این فیلم تماما سفید پوست نیستند. منا مسعود کانادایی-مصری لازمه جذابیت رندانه را برای شخصیت علاءالدین به ارمغان می آورد. نائومی اسکات بازیگر بریتانیایی با نژادی هندی نقش پرنسس یاسمن و مروان کزاری هلندی-تونسی نقش جعفر را بازی می کند. همچنین بیلی مگنوسن در این فیلم در نقش شاهزاده اروپایی ظاهر می شود.

ولی ما می دانیم که نقش اصلی فیلم علاء الدین مربوط به شخصیتی آبی رنگ می باشد. حال می توانیم ببینیم که ویل اسمیت جادویی بعد از یک دهه ایفای نقش های جدی در داخل چراغ جادویی محبوس شده است. اسمیت از شانس خود دوباره استفاده می کند و بهترین کار را انجام می دهد. اسمیت نسبت به ویلیامز در نسخه اصلی ویژگی های کارتونی کمتری دارد و می توان گفت بیشتر شبیه به انسان می باشد. کمک این غول به تلاش های علاء الدین برای اظهار عشقش به یاسمن قسمت کمدی این فیلم است که شبیه به نسخه اصلی آن ساخته شده است. همچنین جنی در نقش خدمتکار یاسمن، دیلا (با بازی نسیم پدراد) علاقه اش را به صورت طنز بیان می کند.

در کل، اقتباس ریچی، ویژگی های انسانی هوشمندانه ای را وارد این لایو اکشن می کند که خود یکی از داستان های خوب دیزنی محسوب می شود. بدین ترتیب آنچه که شما از علاء الدین جدید انتظار دارید نه یک جهانی جدید بلکه به روز رسانی نسخه قدیم آن می باشد.

 

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی