ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

Call of Duty: Black Ops 3 بهترین شوتر امسال؟

معرفی بازی Black Ops ۳Blacl Ops3 Filmmotarjem.com

ترجمه و تالیف: سعید ابراهیمی

Black Ops ۳ یکی از بهترین سری های عنوان Call of Duty است، عنوانی که توانسته است در طول این سالیان بیش از ده بیلیون دلار درآمد داشته باشد. قسمت داستانی بازی یا Campaign بسیار چالش برانگیز و دارای سورپرایز های خاص خود است که نهایت استفاده را از قدرت کنسول های نسل جدید می کند. جای تاسف است که در روز اول انتشار این بازی سرورهای آنلاین Activision  که از این بازی پشتیبانی می کنند غیر فعال بودند و اجازه بازی کردن قسمت داستانی را به صورت چندنفره به بازی کنندگان ندادند زیرا مراحل داستانی بازی به طور کامل از چهار بازیکن که بطور همزمان و با همکاری مراحل را جلو می برند پشتیبانی می کند. از این رو، مراحل بازی بهتر است که چندنفره انجام شوند وگرنه آنطور که باید حس مورد نظر سازنده به بازیکن انتقال داده نمی شود، مخصوصا ازآنجا که قسمت داستانی برای چندنفره بازی کردن طراحی شده اند. گرچه شما نیز می توانید این مراحل را به صورت آفلاین و یا با کمک هوش مصنوعی نیز به اتمام برسانید. درست مانند زمانی که Resident Evil 5 برای اولین بار در سری مراحل داستانی چندنفره را معرفی کرد و این از طرف برخی بازیکنان مورد استقبال واقع نشد، قصه در مورد Black Ops III نیز همین گونه است. دلیل مورد استقبال واقع نشدن مراحل داستانی چندنفره گوناگون است، از جمله عدم همکاری بین بازیکنان گرفته تا میل زیاد بعضی بازیکنان به انجام آفلاین بازی ها برای تضمین تجربه موردنظرمی باشد. درنهایت، انجام چندنفره مراحل داستانی بسیار جذاب تر است. آمارو ارقام نیز ازین واقعیت پرده برداشته اند و نشان دادند که هیچ عنوان  Call of Duty  مانند Black Ops III نتوانسته است بازیکنان را تا این حد میخکوب و سرگرم کند. Call of Duty: Black Ops 3   بیشترین ساعات بازی شده را نسبت به عنوان های قبلی Call of Duty  داراست.

داستان های Black Ops I  و Black Ops II  در نوع خود بی نظیر و مثال زدنی بوده اند اما متاسفانه نمی توانیم این را در مورد داستان Black ops III بگوییم. بنظر می آید که سازنده بازی یعنی استودیو Trayarch  که زیر مجموعه شرکت Activision  است تا حد زیادی جذابیت بخش داستانی بازی را بر دوش چند نفره بودن و اکشن باورنکردنی آن گذاشته است. اما همچنان ما بخش داستانی بازی را به دلایلی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد به عنوان یکی از نکات مثبت بازی تلقی می کنیم.

نکات مثبت بازی:

  1. بخش داستانی بازی (Campaign)

از همان ابتدا، بازی دنیایی را به شما معرفی می کند که ربات ها در آن نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. حسی که به بازیکن از آینده بشریت یعنی سال ۲۰۶۵ داده می شود بسیار تاریک و نگران کننده است اما در مورد داستان بازی بدون اینکه قسمتی از آن لو برود مفصل سخن خواهیم کرد. از جمله نکات بسیار مهم در Campaign  بازی امکان تغییر جنسیت، نژاد و ویرایش شخصیت اصلی داستان است. Black Ops III دارای منوی های وسیعی برای ویرایش شخصیت ها، اسلحه ها و قدرت ها است. مراحل دارای جلوه های سینمایی بسیار زیبایی از اکشن و یا بازگویی داستان هستند. فضاهای جنگ بسیار گسترده و شلوغ هستند و راه های بسیار زیادی را برای اتمام یک مرحله به شما معرفی می کنند. از همان ابتدا یک سیستم لول بندی مختص Campaign  به شما معرفی می شود که با بالا رفتن آن در اثر زیاد بازی کردن بخش Campaign  اسلحه ها و قدرت های جدید باز می شوند و مراحل بعدی را برای شما آسان تر می کنند. این امکان باعث می شود تا مراحل بازی را بعد از اتمام دوباره از نقطه شروع با اسلحه ها و قدرت های جدید آغاز کنید و راه های جدیدی را برای بازی تجربه کنید. از جمله نکات کاملا جدید در Black Ops III  می توان به ویرایش قدرت ها اشاره کرد. هر سرباز دارای قطعه ای کوچک کامپیوتری در مغز خود است که به لباس مخصوص شما متصل است و این امکان را به شما می دهد که روی دیوار بدوید و یا پرشی بسیار بلند بکنید. تصور کنید همین دو قدرت چه میزان قدرت مانور شما را در صحنه نبرد بالا می برد. گرچه توصیه می کنیم قبل از هرچیز به قسمت آموزش بازی به اسم Free Run  رفته و با سیستم کاملا جدید حرکت در بازی آشنا شوید. قدرت هایی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید همیشه فقط برای افزایش مانور شما نیستند و می توانند برای دشمن بسیار کشنده باشند، نکته ای که در Black Ops III  کاملا جدید است.

Call of Duty®_ Black Ops III_20151118185010

هوش مصنوعی دشمن کاملا بی نقص است و شما را از وجود هوشیار خود از همان ابتدا با خبر می کند.  تنوع در دشمنانی که با آنها رو به رو می شوید نیز بسیار زیاد است. هر دشمن دارای قابلیت های خاص خود است که به راحتی از بین نمی رود. برخی از قدرت های شما از بین بردن این دشمنان را آسان تر می کند.

در ویدیویی که در اختیار شما گذاشته شده است، می توانید این نکته را حس کنید. این ویدیو دقیقا همان سکانس از بازیست که در کنفرانس E3  به نمایش گذاشته شده بود. نکته مهم دیگراین است که اگر این را با ویدیو E3 مقایسه کنید متوجه بالاتر بودن گرافیک آن می شوید.

گرافیک Campaign  در برخی از مراحل خیره کننده و در برخی دیگر معمولی است، علت این موضوع این است که اندازه تصویر یا resolution بازی هنگام انجام بخش Campaign  مدام در حال تغییر است. بطور پیش فرض resolution  بازی بر روی PS4  می بایست ۱۰۸۰p  باشد اما این resolution در بخش Campaign  به ۹۰۰p  هم میرسد. ولی این پایان ماجرا نیست. همچنین Framerate  در بخش Campaign  از مقدار پیش فرض یعنی ۶۰FPS پایین تر آمده و به ۴۵FPS  هم می رسد و در نهایت بطور میانگین ۵۱FPS می باشد. ولی این اصلا جای نگرانی ندارد زیرا در بدترین حالت ۴۵FPS  هم Framerate مطلوبی است.

جلوه های تصویری در برخی مراحل بی نظیر و باور نکردنی هستند بطوری که بازی کننده را در جای خود میخکوب می کنند. چنین جلوه های تصویری را می توانید در فیلم هایی مانند Inception  یا Terminator 2 مثال بزنید. بعد از اتمام Campaign بخش جدید در منوی اصلی بازی به اسم Nightmare ظاهر می شود که از سیستم کلاسیک Zombies  در سری های دیگر Black Ops  پیروی نمی کند، که این در نوع خود بی نظیر است.

  1. بخش چندنفره (Multiplayer)

در بخش چندنفره ۹ کاراکتر کاملا جدید به عنوان Specialists یا متخصصین معرفی شده اند که هریک دارای جنسیت ها، قابلیت ها و قدرت های خاص خود هستند. هریک از Specialists دارای دو قدرت بسیار مرگبار هستند که بعد از دیدن آنها ممکن است به متعادل بودن بازی شک کنید اما بعد از ساعت های بسیار طولانی در بازی، همه با این موافق هستیم که هر یک از Specialists می توانند مرگبار باشند. البته با توجه به هوشی که بازیکن در استفاده از آنها بکار می گیرد، میزان مرگبار بودن آنها بالا و پایین می شود. شاید در نگاه اول تصور کنید که Reaper  که یک روبات Specialist است که به دلیل داشتن تیرباری بسیار قوی در بازوی خود به عنوان یک قدرت، مرگبارترین Specialist  است اما بعد از ساعت های طولانی در بازی متوجه می شوید که Specialist Battery  با استفاده از قدرت Kinetic Armor خود گلوله های دشمن را مانند دو قطب هم نام آهن ربا برای مدت ۱۰ ثانیه از خود دور می کند و می تواند در بعضی موقعیت های خطرناک بسیار مرگبارترنیز باشد.

شاید تاکنون نگران این موضوع شده باشید که بخش چندنفره از حالت معمولی و کلاسیک Call of Duty Multiplayer  خارج شده و حالتی مثل World of Warcraft به خود گرفته باشد ولی ازآنجا که قدرت های هریک از Specialists بعد از هربار استفاده تا مدتی نسبتا طولانی غیر فعال می شوند و همچنین اینکه در انتخاب اسلحه برای هر Specialist تفاوتی وجود ندارد، هنوز هم برای برتری نسبت به دیگران باید شوتر خوبی باشید. گرچه کشتن بازیکن های دیگر باعث سریع تر فعال شدن قدرت هر Specialist می شود. Multiplayer هم مانند  Campaign دارای سیستم لول بندی مختص خود است که با بالا رفتن آن اسلحه های جدید و Specialist جدید باز می شود. حتی اسلحه مورد علاقه شما نیز در طول زمان بخاطر استفاده زیاد لولش بالا می رود و برای آن تجهیزاتی خاص باز می شود. می توان از بخش Multiplayer  به عنوان سرگرم کننده ترین بخش بازی یاد کرد که با نوآوری های بسیار زیاد تجربه Multiplayer  را متحول کرده است. ۹ نقشه در ابتدا قابل بازی هستند که البته دهمین نقشه یعنی Nuketown برای کسانی که بازی را پیش خرید کرده اند فعال است.

Call of Duty3 Filmmotarjem

نکات منفی بازی:

  1. Zombies

شاید از اینکه بخش بسیار مهم و جذاب Zombies  را در دسته نکات منفی قرارداه ایم تعجب کنید ولی واقعیت در مورد بخش Zombies اینست که هیچگونه نوآوری در آن لحاظ نشده است و روند بازی همچنان مانند Black Ops I Zombies که سالها پیش تجربه کردیم به صورت راندی(Rounds)  است. حتی روند پیش روی در بازی درست مانند اولین Black Ops  نیازمند باز کردن درها با استفاده از پولیست که از کشتن زامبی های بدست می آورید. گرچه هنوز هم این قسمت می تواند برای شما بسیار سرگرم کننده باشد مخصوصا اگر آنرا با سه نفر دیگر از دوستان خود انجام دهید ولی تجربه ی آن در عین جذاب بودن کاملا تکراری است و برای همین است که آنرا در قسمت نکات منفی قرار داده ایم.  در ابتدا فقط یک مپ به اسم Shadows of Evil در قسمت Zombies فعال است که البته دومین نقشه به اسم Giant Zombies برای کسانی که Season Pass را خریداری کرده اند فعال است.

  1. داستان خیلی کلیشه ای

در قسمت داستان می توان گفت Black Ops III  بسیار ضعیف عمل کرده است طوری که داستان در خیلی از مواقع قابل پیش بینی و وقایع بسیار سطحی هستند. می توان گفت که این بدترین داستانی است که استودیو Trayarch تا کنون نقل کرده است با توجه به اینکه داستان Black Ops I در نوع خود یک شاهکار بود.

  1. انیمیشن ضعیف صورت بازیگران در Campaign

شاید جزییات صورت در بخش های سینمایی Black Ops III بسیار زیاد باشد ولی حرکت اجزای صورت خیلی ضعیف تر از Call of Duty: Advanced Warfare  است.

  1. صفحه های طولانی Loading

بالا آمدن بازی در بخش Zombies خیلی طول می کشد و حتی بعد از اتمام بازی، مدت زیادی صرف برگشت به منوی اصلی می شود. حتی در بخش Campaign  هم صفحات انتظار نسبتا طولانی هستند.

  1. بعضی از قدرت ها در Campaign بازی خیلی دیر باز می شوند.

بعضی از قدرت های اصلی بازی مانند روی دیوار دویدن و پرش زیاد تقریبا دیر باز می شوند در حالی که بازی کننده از همان ابتدا انتظار تجربه آنها را دارد.

نتیجه گیری

ما مدت زیادی را در طول عمرمان صرف بازی های سری Call of Duty  کرده ایم و من خودم شخصا همه ی آنها را انجام داده ام. Black Ops III نکات ضعف خود را دارد ولی هیچ کدام از آنها مرا از ادامه بازی متوقف نکرده است. این بازی آنقدر بخش های زیاد و سرگرم کننده دارد که شمارو تا Call of Duty  بعدی و شاید حتی فراتر سرگرم خود کند.

Call of Duty: Black Ops III با همه ی Call of Duty های دیگر فرق های بنیادی دارد. خیلی ها در سال های گذشته از روند تکراری Call of Duty گله مند بوده اند و این بار استودیو Trayarch  بعد ۳ سال نوآوری های موردنظر خود را در بازی اعمال کرده است که می توان گفت تا حد بسیاری از تکراری شدن سری Call of Duty  جلوگیری کرده است. این نکته را می توان در فروش بسیار سریع تر بازی نسبت به دو Call of Duty  قبلی یعنی Advanced Warfare ساخته استودیو Sledgehammer  Games و Ghosts  ساخته استودیو Infantry Wards  مشاهده کرد، طوری که Black Ops III تنها در سه روز اول ۵۵۰  میلیون دلار درآمد زایی داشته است. شاید بتوان گفت که سری Call of Duty  دوباره در حال اوج گیری است و حتی می تواند بهترین شوتر امسال باشد. شاید برخی منتقدان دیگر نظرات منفی تری نسبت به این بازی داشته باشند اما با چک کردن صفحه پروفایل آنها در PlayStation Network خواهید دید که مشغول بازی کردن Call of Duty: Black Ops III هستند.

تصاویری از محیط بازی

Call of Duty3 Filmmotarjem Call of Duty3 FilmmotarjemB

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی