ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

باید ها و نباید ها در Gears of War 4 (قسمت اول)

G1

بازی Gears of War 4 را به راحتی میتوان مهمترین و با ارزشمند ترین عنوان انحصاری کنسول Xbox One در سال ۲۰۱۶ قلمداد کرد . با عرضه این بازی در اواخر سال ۲۰۱۶ ، عمر سری بازی Gears of War نیز ۱۰ ساله شده و در نتیجه به یکی از با قدمت ترین بازیهایی ویدیویی تبدیل خواهد شد . عنوانی که خود پایه گذار نوآوری های جدیدی در بازیهای اکشن و شوتر بود اکنون با مکانیزم هایی جدید تر و داستانی غنی تر برای باری دیگر پا به عرصه بازیهای کامپیوتری خواهد گذاشت تا دوباره بر سر زبان ها افتاده و تحسین همگان را برانگیزد . داستان مارکوس فنیکس و یارانش که شخصیت های اصلی سری Gears of War به شمار میرفتند اکنون به پایان رسیده و جای خود را به شخصیت های جدیدتر به نامهای جِی دی و کِیت داده است . حال سوالی که پیش می آید اینست که کدام از مهره ها و ویژگی های اصلی سری Gears of War باید در قسمت چهارم این بازی حفظ شود و کدام جای خود را به ویژگی های جدیدتر و بهتری بدهد . برای یافتن پاسخ این سوال ، عنوان Gear of War 4 در ابتدا باید بر روی اِلمان هایی تمرکز کند که سری Gears of War را به یک عنوان عالی تبدیل کرده است . اِلمان هایی از قبیل شخصیت هایی هر چند کم تعداد اما با کیفیت ، شوتر عالی و کاورگیری کارآمد و از همه مهمتر صحنه های درام و اکشن هیجان انگیز که نه تنها خسته کننده نمیشوند بلکه افراد را پای خود میخکوب میکنند . در این مقاله ما سعی داریم که تعدادی از این ویژگی ها را مورد نقد و بررسی قرار داده و نظر خود را درباره ی باید ها و نباید ها در بازی Gears of War 4 اعلام کنیم .

GOW 5

ویژگی اول : حفظ حالت تنها دو نفره برای به اتمام رساندن بازی

چندان بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که حالت چهار نفره به هسته گیم پلی بازی Gears of War صدمه میرساند . درست است که در حالت چهار نفره ما شاهد اکشن و هرج و مرج بیشتر در بازی خواهیم بود که نتیجه آنها نیز طراحی میدان های جنگی بزرگتر در کنار وسایل جنگی بیشتر است اما این آن چیزی نیست که طرفداران سری بازی Gears of War خواهان آن باشند . طرفداران این عنوان یک بازی سفت و سخت ، تاکتیکال و هیجان انگیز میخواهند نه عنوانی که بیشتر شبیه ساز میدان های بزرگ جنگی باشد . کلیف بلزینسکی خالق سری بازی های Gears of War که اکنون در ساخت قسمت چهارم این عنوان نقشی ندارد در هنگام معرفی قسمت دوم این بازی در سال ۲۰۰۸ صراحتا اعلام کرد که در حالت دو نفره ی بازی تغییری ایجاد نخواهد کرد و تعداد آن را افزایش نخواهد داد زیرا او بر این باور بود که این کار در روند بازی اختلال ایجاد کرده و در نهایت آن را به چیز دیگری تبدیل خواهد کرد. چند سال بعد او ثابت کرد که حق با او بوده است زیرا در سال ۲۰۱۰ و در هنگام معرفی بازی Gears of War 3 علاوه بر حالت دو نفره حالت چهار نفره نیز برای این بازی تایید شد که در نهایت منجر به عنوانی متفاوت نسبت به قسمت های قبلی خود شده بود . در Gears of War 3 ما دیگر شاهد آن جو خسته و خفگان گونه ی قسمت یک و دو نبودیم و در عوض با عنوانی کاملا اکشن طرف بودیم که نیاز به هیچگونه استراتژی برای پیشبرد مراحل نداشت . علاوه بر آن تعداد زیاد همراهان در بازی عملا از درجه سختی بازی کاسته بود به طوری که شما میتوانستید بخش عمده ای از پاکسازی مراحل و نابود کردن دشمنان را بر دوش همراهان خود انداخته و خود تنها نظاره گر آنها باشید .

GOW 7

ویژگی دوم : هسته گیم پلی بازی باید همچنان بر اساس کاورگیری باشد

طبیعتا کسی مخالف این موضوع نیست که Gears of War نقش بسزایی در پیشرفت سیستم کاورگیری بازیهای کامپیوتری داشته است . به گونه ای که از یک سیستم یکنواخت و کسل کننده ، سیستمی جذاب و کارآمد ساخته که در عین سادگی به استراتژی های زیادی احتیاج دارد تا شما بتوانید از هجوم دشمنان جان سالم به در برده و مراحل بازی را با موفقیت پشت سر بگذارید . به همین دلیل است که چه در قسمت داستانی و چه در قسمت مالتی پلیر  وجود سیستم کاورگیری در بازی آن هم به بهترین نحو بسیار حائز اهمیت است . اینطور که از شواهد پیداست ما در این قسمت دیگر با لوکاست ها که دشمنان اصلی سری بازی Gears of War به شمار میرفتند سر و کار نخواهیم داشت و با دشمنان جدیدی طرف هستیم که هنوز هویت آنها به طور کامل مشخص نشده است . البته میتوان احتمال دیگری هم در نظر گرفت که در آن نویسندگان بازی با یک حرکت فوق کلیشه ای تغییراتی در پایان Gears of War 3 بدهند و زمینه ی حضور لوکاست ها را در قسمت چهارم این نیز بازی فراهم کنند . با این حال اگر فرض کنیم که دشمنان در این قسمت رفتاری همانند لوکاست ها دارند و به همان صورت از خود عکس العمل نشان میدهند سازندگان بازی باید مطمئن شوند که طراحی آنها به گونه ای باشد که همانند گذشته ما با دشمنانی سرسخت ، خشن و از همه مهمتر با هوش مصنوعی فوق العاده طرف باشیم که از محیط و اللخصوص سیستم کاورگیری نهایت استفاده را میبرند . همچنین بهتر است از طراحی اسلحه های به خصوصی که به آنها Drill Gun گفته میشود و در قسمت سوم نیز وجود داشتند خودداری شود زیرا با استفاده از این اسلحه ها شما میتوانید گلوله های خود را از زیر زمین هدایت کرده و دشمنانی که حتی پشت کاور هستند را نیز به راحتی هر چه تمام تر نابود کنید . این قابلیت از سرعت فوق العاده ی بازی میکاهد و آن را صرفا به یک بازی اکشن ساده تبدیل میکند که دیگر کسی رغبت نمیکند از استراتژی های مختلف برای پیروز شدن در میادین جنگ بهره گیرد .

GOW 4

ویژگی سوم : برگرداندن اسلحه معروف Hammer of Dawn اما این بار با قابلیت های کاربردی تر

اکثر افراد اسلحه معروف Hammer of Dawn ( ماهواره ای مبتنی بر سیستم دفاع لیزری ) در سری بازی Gears of War را یکی از جذاب ترین اسلحه های طراحی شده در دنیای بازیهای ویدیویی قلمداد میکنند . یکی از لذت بخش ترین صحنه ها در این بازی زمانی است که شما تعداد زیادی دشمن را با لیزر این اسلحه نابود میکنید و سپس نظاره گر متلاشی شدن اجسام آنها میشوید . اما نکته ای که وجود دارد اینست که استفاده زیاد از این اسلحه با توجه به قدرت بسیار زیادی که دارد میتواند همانند Drill Gun ها به هسته گیم پلی بازی صدمه برساند . از آنجایی که این اسلحه یکی از نماد های اصلی Gears of War به شمار میرود و ارتباط مستقیمی با داستان این سری بازی دارد ، بهتر است به جای حذف کامل این اسلحه استفاده از آن را محدود تر اما در عوض کاربردی تر طراحی کرده تا از به هم خوردن بالانس بازی جلوگیری کند .

ادامه دارد …

ترجمه و تألیف : مهدی طالبی ، سعید ابراهیمی

GOW 2

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی