ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای دهه ۲۰۰۰ میلادی

با ورود به دهه نخست ۲۰۰۰ میلادی نه تنها نحوه فیلم سازی بلکه تمام صنعت سینما تحت تاثیر این مهم قرار گرفت. این دهه با دو فیلم از راسل کرو (Russel Crowe) شروع شد. فیلم های گلادیاتور (Gladiator) و ذهن زیبا (A Beautiful Mind) که هر دوی آن ها جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کردند. دنزل واشینگتن (Denzel Washington) برای نقش آفرینی بسیار خوب خود در فیلم روز تعلیم (Training Day) جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این دو بازیگر در سال ۲۰۰۷ در فیلم گانگستر امریکایی (American Gangster) با یکدیگر همبازی شدند. دو فیلم آخر از سه گانه ماتریکس (The Matrix) در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ ساخته شد. امروز می خواهیم پنج فیلم از بهترین فیلمهای دهه ۲۰۰۰ میلادی را بر اساس پایگاه اینترنتی معتبر IMDB به شما معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

پیانیست (The Pianist) – محصول ۲۰۰۲ (امتیاز ۸٫۵)

این فیلم داستان امیدبخش مردی پیانو نواز و یهودی بنام ولادیسلا اسپیلمن را روایت می کند که موفق می شود از اتفاق وحشتناک هولوکاست جان سالم به در برد. وی در جریان جنگ جهانی دوم به دنبال فرار از نازی ها و رسیدن به آزادی است. آدرین برودی (Adrien Brody) برای ایفای نقش در این فیلم جایزه اسکار دریافت کرد. این فیلم از بهترین ساخته های کارگردان کهنه کار لهستانی فرانسوی یعنی رومن پلانسکی (Roman Polanski) می باشد.

رفتگان (The Departed) – محصول ۲۰۰۶ (امتیاز ۸٫۵)

تا ماه ها پس از اکران، همچنان از این فیلم تعریف و تمجید می شد. فیلم رفتگان از بهترین کارهای مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) می باشد. این فیلم توانست چهار جایزه اسکار را نصیب خود کند. بازیگران بسیار سرشناسی در این فیلم هنرنمایی می کنند. مت دیمون (Matt Damon) کارآگاهی است که مخبر باند خطرناکی می باشد که رئیس آن جک نیکلسون (Jack Nicholson) است. لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) اما از طرفی دیگر مامور مخفی است که به این باند خطرناک نفوذ کرده است. حال هر دوی آن ها قصد دارند تا دیر نشده خبرچین اصلی را پیدا کنند.

گلادیاتور (Gladiator) – محصول ۲۰۰۰ (امتیاز ۸٫۵)

راسل کرو از بهترین عملکردهای تمام دوران حرفه ای خود را در این فیلم ارائه داده است. پس از اتفاقاتی این فرمانده رومی تصمیم به فرار می گیرد که در این بین همسر و پسرش کشته می شوند و خود او نیز به بردگی گرفته می شود. اما پس از آن است که او تصمیم می گیرد که از بردگی رهایی یابد. کارگردان این فیلم ریدلی اسکات (Ridley Scott) از به یاد ماندنی ترین فیلم های خود را ساخت. فیلم گلادیاتور توانست پنج جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم را کسب کند.

سه گانه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) – محصول ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ (امتیاز به ترتیب ۸٫۸، ۸٫۷ و ۸٫۹)

پیتر جکسون (Peter Jackson) بهمراه تیمش حدودا نیمی از دهه را به ساخت استادانه این سه گانه از کتاب های فانتزی و جذاب تالکین اختصاص داد. مجموعه رمان ارباب حلقه ها اثر تالکین بزرگترین رمان قرن بیستم محسوب می شد. سه گانه ارباب حلقه ها نیز به سرعت جای خود را میان برترین فیلم های تاریخ سینما پیدا کرد و به شدت محبوب شد. فرودو و یاران حلقه سفر سختی را برای نابودی حلقه قدرت آغاز می کنند. این سه گانه توانست مجموعا ۱۷ جایزه اسکار برنده شود!

شوالیه تاریکی (The Dark Knight) – محصول ۲۰۰۸ (امتیاز ۹)

فیلم شوالیه تاریکی اثر کریستوفر نولان (Christopher Nolan) تنها یک فیلم ابرقهرمانی نیست. بلکه فیلمی شاهکار درمورد گاتهام سیتی، قهرمان و خلاف کاران این شهر است. پس از آنکه در شروع فیلم جوکر و افرادش به بانکی دستبرد می زنند آمار جرم و جنایت اندک اندک در گاتهام سیتی بالا می رود. مضمون اصلی این فیلم بالا رفتن است. بالا رفتن آمار جرم و جنایت در گاتهام سیتی، بالا رفتن محبوبیت بتمن در گاتهام سیتی و بالا رفتن امیدواری در هنگامی که گمان می کنیم هیچ امیدی نیست.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی